ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله به بیماران صرعی توییتر با گیف ها و ویدیوهای تشنج زا

عده ای از افراد با ارسال گیف و ویدیوهای تحریک آمیز در توییتر، کاربرانی که مبتلا به بیماری صرع هستند را هدف قرار داده اند. بر اساس گزارش بنیاد صرع (Epilepsy Foundation)، عاملان این حمله ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

عده ای از افراد با ارسال گیف و ویدیوهای تحریک آمیز در توییتر، کاربرانی که مبتلا به بیماری صرع هستند را هدف قرار داده اند.

بر اساس گزارش بنیاد صرع (Epilepsy Foundation)، عاملان این حمله در ماه نوامبر، که ماه آگاهی ملی از صرع است، با استفاده از هشتگ و نام کاربری این بنیاد به کاربران توییتر که از بیماری صرع رنج می برند، گیف ها و ویدیوهای تشنج زا ارسال کرده اند.

«ژاکلین فرنچ» (Jacqueline French)، از مدیران ارشد بنیاد صرع با اشاره به اینکه عده کمی از صرع حساس به نور (Photosensitive Epilepsy) رنج می برند، می گوید این حمله می تواند آثاری جدی به دنبال داشته باشد؛ چون بسیاری از افراد تا پیش از حمله صرع نمی دانند به صرع حساس به نور مبتلا هستند.

توییتر

«الیسون نیکول» (Allison Nichol)، مدیر حقوقی بنیاد صرع نیز با اشاره به اینکه توییتر یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی دنیاست، این حملات را برجسته توصیف کرد و گفت:

«این حملات فرقی با حمله ای ندارند که فرد با در دست گرفتن نورهای چشمک زن وارد گروهی از افراد مبتلا به صرع می شود تا آنها را تحریک کرده و به آنها صدمه بزند. عاملان این حمله در ماه ملی آگاهی از بیماری صرع کاربران را هدف قرار داده اند که ذات شرور آنها را نشان می دهد.»

سخنگوی توییتر در مصاحبه ای با سایت CNET از اقدامات توییتر برای افزایش امنیت در این شبکه اجتماعی خبر داد و اضافه کرد که قابلیت عدم پخش اتوماتیک محتواها در صفحه اصلی وجود دارد.

این کمپانی همچنین قول داد حساب های کاربری که «قصد صدمه زدن به کاربران در دنیای واقعی» را دارند، برای همیشه حذف خواهد کرد. سخنگوی توییتر در انتها از بررسی گزینه هایی برای محافظت از کاربران توییتر در برابر حملات این چنینی خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی