ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل، آمازون و اپل برای توسعه استاندارد خانه هوشمند

گوگل، آمازون و اپل در همکاری با یکدیگر به دنبال توسعه استاندارد منبع باز خانه هوشمند هستند تا علاوه بر اطمینان از هماهنگی دیوایس های خانه هوشمند با یکدیگر، توسعه محصولات جدید را آسان تر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

گوگل، آمازون و اپل در همکاری با یکدیگر به دنبال توسعه استاندارد منبع باز خانه هوشمند هستند تا علاوه بر اطمینان از هماهنگی دیوایس های خانه هوشمند با یکدیگر، توسعه محصولات جدید را آسان تر کرده و امنیت را به ارمغان آورند.

هدف از این پروژه، اطمینان از کار کردن تمامی محصولات خانه هوشمند فارغ از نوع تلفن هوشمند و دستیار صوتی است. به کمک این پروژه کاربران می توانند با خیالی آسوده از هماهنگ شدن محصول جدید با دیگر گجت های خانه هوشمند اطمینان حاصل کرده و با سیستم دلخواه آنرا راه اندازی و کنترل کنند.

اسپیکر هوشمند

گوگل اضافه می کند که کاربران گزینه انتخاب از بین گوگل اسیستنت، آمازون الکسا، اپل سیری و دیگر پلتفرم های دستیار صوتی را دارند. گوگل، آمازون و اپل استانداردی به نام Connected Home Over IP را تشکیل خواهند داد که شرکت Zigbee Alliance و شرکای متعدد آن از جمله IKEA، سامسونگ، SmartThings و Signify به آن خواهند پیوست.

فناوری های خانه هوشمند هر کدام از سه شرکت یاد شده یعنی هوم کیت اپل، آمازون الکسا و پروتکل Weave گوگل، به این استاندارد افزوده می شوند. گوگل می افزاید این سیستم با فراهم کردن یک استاندارد واحد برای ساخت محصول، توسعه محصولات را آسان کرده و هزینه های تولید را برای سازندگان کاهش خواهد داد.

استاندارد مورد بحث از پروتکل های اتصالی رایج (مثل وای فای و بلوتوث) پشتیبانی کرده و مبتنی بر آدرس IP است. البته این به معنی اتصال مستقیم تمام محصولات به اینترنت نیست و صرفاً برای آسان تر کردن پروسه دریافت پیام ها استفاده شده است. سه کمپانی مورد بحث می گویند این پروتکل برای ارسال امن پیام ها از محصول خانه هوشمند به دیوایس ها، اپ یا سرویس های دیگر ایده آل است.

گوگل، آمازون و اپل در آغاز روی محصولات امنیتی از جمله سیستم هشدار دهنده دود، قفل درب، پریزهای هوشمند، سیستم های امنیتی و کنترل کننده های تهویه و حرارتی تمرکز خواهند کرد و پس از آن نوبت به محصولات مصرفی و حتی تجاری خواهد رسید.

اواخر سال 2020 نسخه اولیه این استاندارد منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۸ آذر ۱۳۹۸

    خیلی خوب میشه اگه یه استاندارد متحد بشن

مطالب پیشنهادی