ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه هنگفت گوگل
تکنولوژی

جریمه هنگفت گوگل در فرانسه به اتهام قوانین تبلیغاتی مبهم

نهاد ناظر بر رقابت فرانسه پس از بازرسی چهارساله گوگل را به خاطر قوانین تبلیغاتی مبهم و غیرقابل پیش بینی به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد. این بازرسی ها از زمانی شروع شد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

نهاد ناظر بر رقابت فرانسه پس از بازرسی چهارساله گوگل را به خاطر قوانین تبلیغاتی مبهم و غیرقابل پیش بینی به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

این بازرسی ها از زمانی شروع شد که کمپانی فرانسوی Gibmedia مدعی شد گوگل بدون هیچ هشداری اکانت تبلیغاتی آنها را تعلیق کرده است. این شرکت وب سایت هایی را با موضوعات مختلف از پیش بینی آب و هوا گرفته تا داده های شرکتی و غیره مدیریت می کند. هرچند به باور رگلاتور فرانسوی گوگل با تغییر دلخواه قوانین، از قدرت و تسلطش بر بازار سوءاستفاده می کند اما گوگل مدعی است Gibmedia تبلیغاتی فریبکارانه را به نمایش درآورده:

کاربران انتظار دارند که از تبلیغات سودجویانه در امان بمانند و سیاست های تبلیغاتی ما هم در همین راستا قرار دارد. Gibmedia به تبلیغ سایت هایی می پرداخت که کاربران را به پرداخت برای عضویت در سرویس های مبهم تشویق می کرد. به همین خاطر آگهی این شرکت را تعلیق کرده و قید سود آنرا برای حفاظت را کاربران زدیم. در مورد رای دادگاه هم درخواست تجدید نظر خواهیم داد.

گوگل

این نخستین باری نیست که فرانسه گوگل را به پرداخت جریمه های هنگفت محکوم می کند. کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۱۱ به بهانه روش های نادرست جمع آوری داده از طریق برنامه استریت ویو ۱۰۰ هزار یورو، در سال ۲۰۱۴ به بهانه تخطی از قوانین حریم خصوصی ۱۵۰ هزار دلار و دو سال بعد هم ۱۰۰ هزار یورو به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین اتحادیه اروپا جریمه شد. سه ماه قبل نیز غول جستجوی اینترنتی با پرداخت مالیات ۱.۱ میلیارد یورویی موافقت کرد که بخش عمده ای از آن جریمه محسوب می شود.

اواسط تابستان گذشته مجمع ملی فرانسه طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن کمپانی های بزرگ فناوری باید سه درصد از درآمد خود را در این کشور به دولت پاریس بدهند. دولت ترامپ اما در واکنش به این طرح تهدید کرد که «حماقت ماکرون» برای وضع مالیات بر شرکت های فناوری آمریکایی را با یک واکنش قابل توجه پاسخ خواهد داد. ظاهرا پس از این تهدیدات دو طرف به توافق هایی برای کاهش مالیات دست یافته اند اما این مساله مانع تکرار جریمه های گوگل نشده است.

 

تماشا کنید: پرواز با فلای‌برد بر فراز پاریس در روز جشن‌های ملی فرانسه

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی