ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاکسی هوایی اسنپ
تکنولوژی

سرویس هوایی اسنپ به زودی راه‌اندازی می‌شود

سامانه هوشمند اسنپ بعد از چند سال فعالیت در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی حالا در حال بررسی سازوکار راه‌اندازی سرویس هوایی یا به بیانی بهتر همان تاکسی هوایی است. اسنپ می‌گوید حالا برای جابه‌جایی مسافران در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۸

سامانه هوشمند اسنپ بعد از چند سال فعالیت در حوزه حمل‌ونقل اینترنتی حالا در حال بررسی سازوکار راه‌اندازی سرویس هوایی یا به بیانی بهتر همان تاکسی هوایی است.

اسنپ می‌گوید حالا برای جابه‌جایی مسافران در شرایط ضروری بنا دارد سرویس هوایی راه‌اندازی کند. این سرویس به طور ویژه به منظور تسهیل رفت‌وآمد کسانی که در شرایط خاص لازم است در کمترین زمان به شهر دیگری برسند، راه‌اندازی خواهد شد و مهارت‌های عمومی ایران را در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی به شدت ارتقا می‌دهد. در حال حاضر تیم استراتژی و تحقیقات بازار اسنپ با همکاری متخصصان این حوزه در حال بررسی زیرساخت‌های موجود و سنجش شرایط لازم هستند. آن‌طور که «میثم محمدی‌امین» عضو هیات علمی پژوهشگاه هوافضا و مدیر گروه پژوهشی علوم هوایی می‌گوید:

«بحث تاکسی‌های هوایی چند سالی هست که در کشورهای مختلف دنیا در حال بررسی و اجراست. سامانه تاکسی هوایی یا ایرتاکسی شاید اولین نمونه کاربردی وسایل هوانوردی عمومی، عمدتا هواپیماهای ۲تا۹ نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر باشد که در کشور ما توجه زیادی به آن نشده است. این سامانه در سال‌های اخیر با طرح پرواز اشتراکی مبتنی بر بسترهای آنلاین شکل جدیدی به خودش گرفته و بدون‌شک با توجه به توسعه‌‌های فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبری ماهواره‌ای، پهپادهای عمود پرواز با قابلیت حمل مسافر و پیشرانه‌های جت کارآمد و کم‌وزن در آینده شاهد تحول شگرفی در حوزه حمل‌ونقل هوایی خواهیم بود.»

تاکسی هوایی اسنپ

محمدی‌امین همچنین با اشاره به پتانسیل‌های موجود در ایران، درباره امکان‌سنجی راه‌اندازی این سرویس خبر می‌دهد: «ما امروز در ایران تعداد زیادی هواپیمای فوق‌سبک و خلبان آموزش‌دیده، علاقه‌مند و فعال داریم که آماده پرواز هستند. همچنین تعداد زیادی فرودگاه کم‌ترافیک در شهرهای مختلف وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تسهیل سفرهای فوری و کوتاه‌مدت استفاده کرد. این هدف در مرحله اول با استفاده از هواگردهای سبک موجود در کشور قابل تحقق است و در صورت موفقیت می‌تواند با تزریق سرمایه و توسعه ناوگان گسترش پیدا کند.»

سامانه هوشمند اسنپ در طول ۵سال گذشته همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات متنوع بتواند سرویس‌های گوناگونی را در اختیار کاربران خود بگذارد. گفتنیست مهر ماه سال جاری بود که اوبر از سرویس Uber Copter خود در شهر نیویورک رونمایی کرد و در سالیان گذشته نیز شرکت‌های همچون ایرباس تاکسی‌های هوایی خود را در مرحله آزمایشی تست کرده بودند.

تاکسی‌های هوایی نمونه ای مثال زدنی از تلاش شرکت‌های مختلف برای متحول کردن حمل و نقل شهری در آینده به شمار می‌رود. اما با وجود پیشرفت های زیاد و تست‌های موفقیت آمیز، هنوز برنامه زمانی دقیقی برای ورود وسایل نقلیه این چنینی به معابر و آسمان اکثر شهرهای سراسر دنیای ارائه نشده است. در ایران نیز چندی پیش اعلام شد که ایرتاکسی در حال راه‌اندازی است اما تا به امروز اخبار تکمیلی در مورد آن منتشر نشده است.

گفتنیست تاکسی هوایی یا همان ایر تاکسی، یک نوع اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایر تاکسی عبارت است از استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز بدون استفاده از برنامۀ پروازی که به‌خودی‌خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد. تاکسی هوایی یک هواپیمای سبک یا حتی فوق ‌سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است، در مسیرهای کوتاه جا‌به‌جا شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • amironline
    amironline | ۶ دی ۱۳۹۸

    به دلایل امنیتی داخل تهران این سرویس نمی‌تونه راه‌اندازی بشه، فکر کنم از بقیه شهر‌ها شروع کنن

  • molavy
    molavy | ۴ دی ۱۳۹۸

    جالب بود ، خدا کنه بشه

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۴ دی ۱۳۹۸

    با لوگوی ناسا؟

    • آریا
      آریا | ۴ دی ۱۳۹۸

      فوتوشاپ کار یادش رفته لوگوی ناسا رو حذف کنه ? ?

  • یاس کبود
    یاس کبود | ۴ دی ۱۳۹۸

    بابا تورو به شرفتون این آپ مذخرفتون رو درست کنید اه

مطالب پیشنهادی