ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسته بندی و تعویض خودکار کیسه زباله با سطل آشغال رباتیک Townew

شرکت Knectek Labs سطل زباله ای به نام Townew ساخته که درب آن بدون لمس باز شده و کیسه زباله را پس از پر شدن به شکل بسته بندی شده تحویل کاربر می دهد. سطل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

شرکت Knectek Labs سطل زباله ای به نام Townew ساخته که درب آن بدون لمس باز شده و کیسه زباله را پس از پر شدن به شکل بسته بندی شده تحویل کاربر می دهد.

سطل زباله Townew با بهره مندی از سنسورهای فروسرخ توانایی تشخیص حرکت تا فاصله 35 سانتی متری را داشته و کیسه ها را به کمک فناوری ترموپلاستیک برش زده و بسته بندی می کند. سازنده می گوید باتری 2 هزار میلی آمپر ساعتی این محصول پس از 10 ساعت شارژ، تا یک ماه جوابگو خواهد بود.

سطل زباله یاد شده از قسمتی تعویضی به نام Refill Ring برخوردار است که توانایی ایجاد 25 کیسه زباله را دارد. پس از پر شدن سطل، کاربر با فشار دادن دکمه ای که روی آن تعبیه شده کیسه زباله را به شکل بسته بندی شده تحویل می گیرد. پس از بسته شدن درب کیسه بعدی به شکل اتوماتیک آماده می شود. اگر درب به دلیل زیاد بودن زباله ها بسته نشود، سطل به طور اتوماتیک قسمت بالایی را بلند کرده و کیسه را بسته بندی می کند.

ظرفیت این سطل تنها 15.5 لیتر است که در مقایسه با استانداردهای آشپزخانه خانوارهای آمریکایی، کم به نظر می رسد. کیسه زباله های آن نیز کاملاً دوستدار محیط زیست نبوده و کاربر باید ماهانه قسمت پلاستیکی Refill Ring را دور بیندازد. این قسمت در دو نوع 100 درصد بازیافتی و زیست تخریب پذیر قابل سفارش است.

سطل زباله Townew

سطل زباله Townew سال 2018 روی پلتفرم شیائومی و کمپانی تجارت الکترونیک چینی JD متولد شد و پس از موفقیت در سایت ایندی‌گوگو (Indiegogo)، از طریق شرکت Knectek Labs در آمریکای شمالی و اروپا به بازار عرضه شد. این محصول با قیمت 99.95 دلار از سایت سازنده و آمازون قابل خریداری است.

قسمت تعویضی Ring Refill نیز که به طور تقریبی تا 30 روز جوابگو خواهد بود، به قیمت 17.95 دلار برای پک 3 تایی قابل بازیافت و 26.95 دلار برای پک 3 تایی زیست تخریب پذیر قابل سفارش است.

اواخر مهر ماه امسال کمپانی Rezzi از سطل آشغال هوشمند SmartCan رونمایی کرد. به نظر می رسد این محصول در کنار سطل زباله Townew ترکیب رویایی را شکل داده و کاربر را از بردن زباله ها به بیرون از منزل خلاص می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی