ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کشف آسیب پذیری خطرناک در تیک تاک؛ هک پروفایل با ارسال پیامک

شرکت امنیت سایبری Check Point چندین آسیب پذیری در شبکه اجتماعی تیک تاک پیدا کرده که هکرها می توانستند از طریق آنها با کنترل پروفایل کاربران به دستکاری محتوا، آپلود و حذف ویدیوها پرداخته و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

شرکت امنیت سایبری Check Point چندین آسیب پذیری در شبکه اجتماعی تیک تاک پیدا کرده که هکرها می توانستند از طریق آنها با کنترل پروفایل کاربران به دستکاری محتوا، آپلود و حذف ویدیوها پرداخته و اطلاعات شخصی همانند ایمیل را فاش کنند.

امکان ارسال پیام کوتاه به هر شماره ای از طرف تیک تاک وجود دارد. در سایت این اپلیکیشن کاربران می توانند با ارسال پیام به شماره خود، اپ را دانلود کنند. اما طبق یافته های شرکت امنیتی Check Point، هکرها می توانند از طرف این اپ پیام جعلی با لینک مخرب ایجاد کنند که با دنبال کردن آن، کنترل حساب کاربری به دست هکر واگذار می شود.

تیک تاک

علاوه بر این در دومین سایت تیک تاک نیز حفره امنیتی یافت شده که اجازه تزریق کد مخرب را می دهد. هکرها از این حفره برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده کرده اند.

شرکت امنیتی مورد بحث می گوید حفره های امنیتی را به تیک تاک گزارش کرده و آنها اکنون رفع شده اند. با این حال رفع این مشکلات نیز چیزی از نگرانی های مقامات آمریکایی کم نخواهد کرد. ارتش آمریکا چند روز قبل نصب این شبکه اجتماعی روی گوشی های دولتی را ممنوع اعلام کرد.

مقامات آمریکایی می گویند تیک تاک که مالکش کمپانی چینی ByteDance است، امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد. حال انتشار این خبر قطعاً انتقادات را از این شبکه اجتماعی جنجالی بیشتر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی