ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویروس مرموز ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کرد؛ مرد ۶۱ ساله نخستین قربانی

شیوع یک ویروس مرموز و ناشناخته در چین ده ها نفر را به عفونت حاد تنفسی مبتلا و روانه بیمارستان کرده است. محققان تا کنون در شناسایی عامل این بیماری ناکام مانده اند و احتمالا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

شیوع یک ویروس مرموز و ناشناخته در چین ده ها نفر را به عفونت حاد تنفسی مبتلا و روانه بیمارستان کرده است. محققان تا کنون در شناسایی عامل این بیماری ناکام مانده اند و احتمالا پای یک ویروس جدید در میان است.

این بیماری عجیب در «ووهان» واقع در مرکز چین شیوع پیدا کرده که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. تا کنون ۵۹ مورد ابتلا به این پنومونی ویروسی گزارش شده که ۷ نفر از آنها در شرایط حاد به سر می برند و یک شهروند ۶۱ ساله هم بر اثر آن جان خود را از دست داده است. کره جنوبی هم ابتلای یکی از شهروندانش به این بیماری را در بازگشت از چین تایید کرده است.

سازمان بهداشت جهانی و محققان چینی تا کنون به نتیجه خاصی نرسیده اند اما احتمال می دهند که پای یک کروناویروس جدید و ناشناخته در میان باشد. کروناویروس ها شامل خانواده بزرگی می شود که در بیماری های متعددی از آنفولانزا گرفته تا بیماری مرگبار سارس و مرس نقش دارند.

Xu Jianguo، محقق اصلی به رسانه های چینی گفته که ۱۵ نفر از بیماران نشانه هایی از نوع جدیدی کروناویروس را در خود دارند که تا کنون در انسان ها مشاهده نشده است.

شیوع این اپیدمی عجیب باعث شده سازمان بهداشت چینی خواستار وضع محدودیت هایی در زمینه سفر به چین شود اما پکن مدعی شده که ویروس علی رغم ایجاد بیماری های حاد چندان مسری نیست.

محققان بر این باورند که ریشه بیماری احتمالا به غذاهای دریایی برمی گردد و مظنون اصلی هم بازار غذاهای دریایی Huanan تشخیص داده شده که از چند روز قبل به دستور مقامات برای بررسی های بیشتر تعطیل شده است.

هرچند ۸ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند اما هراس از شیوع بیماری مرگباری شبیه سارس که  بیش از ۷۵۰ کشته بر جای گذاشت، باعث نگرانی های زیادی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی