ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جو بایدن
تکنولوژی

شواهد تازه از هک شدن شرکت نفتی اوکراینی توسط هکرهای روسی

روابط میان جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی اوباما، پسرش و شرکت نفتی بوریسما در اوکراین به کانون توجه کمپین های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و همچنین استیضاح دونالد ترامپ بدل شده است. ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

روابط میان جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی اوباما، پسرش و شرکت نفتی بوریسما در اوکراین به کانون توجه کمپین های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و همچنین استیضاح دونالد ترامپ بدل شده است. حالا نیویورک تایمز به نقل از یک شرکت امنیتی گزارش داده که جمعی از هکرهای روسی حملات فیشینگ موفقی را علیه بوریسما ترتیب داده اند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، هکرها با استفاده از یک  حمله هدفمند علیه مدیر کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون به ایمیل های کمیته ملی دموکرات های آمریکا دسترسی پیدا کرده و آنها را منتشر نمودند.Area 1 (شرکتی که در زمینه مکانیزم های دفاعی مقابله با فیشینگ تخصص دارد) در این باره گفته که به شبکه ای از وبسایت های جعلی مورد استفاده توسط یکی از واحد های جاسوسی ارتش روسیه موسوم به G.R.U دست پیدا کرده که برای هدف قرار دادن شعبات مختلف بوریسما راه اندازی شده بودند. البته حدود یک ماه پیش Kyle Ehmke از محققان حوزه امنیت برخی از این دامنه ها را شناسایی کرده بود.

جو بایدن

آنها در ادامه ایمیل هایی حاوی لینک به صفحات ساختگی خود را برای کارکنان این شرکت ها ارسال میکردند. لینک های موجود در متن این ایمیل ها نیز به وبسایت هایی هدایت می شد که بسیار شبیه به وبسایت های داخلی بوریسما طراحی شده بودند و آنها از این طریق اقدام به جمع آوری اطلاعات لاگین کاربران کرده و به سرورهای شرکت دسترسی پیدا می کردند.

کارشناسان بر این باورند که چنین نقشه ای با هدف جمع آوری اطلاعات علیه بایدن کلید خورده؛ فردی که احتمالا از سوی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در آمریکا نامزد خواهد شد. البته از سویی نیز انتظار می رود امسال گستره امنیت انتخابات در آمریکا وسیع تر شود و البته باز همان شیوه های قدیمی نفوذ به سیستم های انتخاباتی آمریکا نیز مشاهده شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی