ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استفاده از موبایل، کودکان را افسرده نمی کند

روانشناسان با بررسی ده ها مقاله در مورد رابطه بین استفاده از گوشی با افسردگی و اضطراب در نوجوانان، به این نتیجه رسیدند که این ارتباط ناچیز بوده و نسبت علت و معلولی آن مشخص ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

روانشناسان با بررسی ده ها مقاله در مورد رابطه بین استفاده از گوشی با افسردگی و اضطراب در نوجوانان، به این نتیجه رسیدند که این ارتباط ناچیز بوده و نسبت علت و معلولی آن مشخص نیست.

باور عمومی این است که استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی و تلفن همراه سبب افسردگی، اضطراب و دیگر مشکلات روحی در نوجوانان می شود. مطالعات اخیر اما از غلط بودن این باور خبر می دهند.

دو استاد روانشناسی با بررسی حدود 40 مقاله در مورد رابطه بین استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی با افسردگی و اضطراب، به این نتیجه رسیدند که این رابطه ناچیز و متناقض است. تحقیقات دانشگاه های کمبریج و استنفورد نیز به نتیجه مشابه منتهی شده اند.

تحقیق جدید از رابطه ناچیز استفاده از گوشی با افسردگی خبر می دهد

بر اساس مقالات فوق نگرانی پیرامون استفاده از تلفن همراه در نوجوانان بی پایه و اساس است و با اینکه ورزش کردن و تعاملات اجتماعی رو در رو باید در زندگی روزمره گنجانده شوند، ولی مدت زمان خیره شدن به نمایشگر گوشی تأثیر چندانی روی مشکلات روحی نداشته و مطالعه جدیدی که در این رابطه انجام شده از احتمال مفید بودن آن خبر می دهد.

سازمان جهانی بهداشت سال گذشته میلادی اعلام کرد که کودکان زیر یک سال نباید به صفحه نمایش دستگاه های دیجیتال نگاه کنند و کودکان 2 تا 4 سال نیز نباید روزانه بیش از یک ساعت به طور مداوم به نمایشگر خیره شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سایت AllAboutVision نمی توان با اطمینان از تأثیرات مخرب استفاده طولانی مدت از دستگاه های دیجیتال روی بینایی سخن گفت؛ ولی خیره شدن به نمایشگر برای مدت زمان طولانی سبب بروز خستگی و ناراحتی چشمان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۳۰ دی ۱۳۹۸

    در مقالات و گزارشات علمی واژه روح و بیماری روحی جایگاهی ندارد

مطالب پیشنهادی