ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین های مدار بسته
تکنولوژی

تکنولوژی شهروندان پیژامه پوش چینی را رسوا می کند

حتما برایتان پیش آمده که منزل را با پیژامه یا لباس راحت ترک کرده باشید تا از فروشگاه نزدیک منزلتان کمی خواربار خریداری کنید و به سرعت باز گردید. این رفتار گرچه در اقصی نقاط ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

حتما برایتان پیش آمده که منزل را با پیژامه یا لباس راحت ترک کرده باشید تا از فروشگاه نزدیک منزلتان کمی خواربار خریداری کنید و به سرعت باز گردید. این رفتار گرچه در اقصی نقاط دنیا دیده می شود اما طبق اعلام مقامات دولتی شهر Suzhou در چین غیرمتمدنانه است. براساس گزارش نشریه چینی The Paper دفتر مدیریت شهر Suzhou برای شرمنده کردن افرادی که با این تیپ و ظاهر در خیابان ظاهر می شوند تصاویر مربوط به هفت شهروند چینی را در حالی که با پیژامه در شهر ظاهر شده بودند در اکانت ویچت خود منتشر کرده است. البته این پست روز سه شنبه هفته گذشته از اکانت ویچت شهرداری یاد شده پاک شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز تصاویر این شهروندان با استفاده از دوربین های مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی گرفته شده بود که در تمام سطح شهر نصب شده اند و قادرند با تشخیص چهره افراد آنها را به نام و شماره شهروندی شان ارتباط دهند. در حال حاضر صدها میلیون عدد از این دوربین ها که قابلیت تشخیص چهره هم دارند در شهرهای مختلف چین وجود دارند و برآورد شده که تا پایان سال جاری میلادی شمار آنها به بیش از ششصد میلیون عدد برسد.

دوربین مدار بسته
علنا آبروی مردم را به خاطر پیژامه پوشیدن در خیابان می برند و نام فامیل، عکس و بخشی از شماره ملی آنها را منتشر می کنند. دولت از مردم خواسته عکس افراد نامتمدن پیژامه پوش را تحویل دهند و بابت هرکدام ۱۰ یوآن بگیرند.

براساس گزارش نیویورک تایمز رفتار غیرمتمدنانه در چین به زمانی اشاره دارد که افراد به خاطر عدم برخورداری از ادب و اخلاقیات اجتماعی نظم عمومی را زیر پا بگذارند.

اکانت متعلق به شهرداری Suzhou تاکنون مجموعا تصاویر ۱۵ شهروند را به خاطر انجام فعالیت هایی نظیر دراز کشیدن در خیابان و کارت بازی منتشر کرده. جالب است بدانید که Suzhou شهر کوچکی نیست و بالغ بر ۱۰.۷ میلیون شهروند دارد.

ویلیام نی تحلیلگر مسائل مربوط به چین در دیدبان حقوق بشر در این باره گفته است:

اگر قرار بر استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره باشد باید تنها در مواردی این فناوری به کار رود که هدف قانونی وجود داشته باشد و در این موارد نیز باید حریم خصوصی افراد حفظ گردد. شرمنده کردن افراد برای پوشیدن پیژامه یک هدف قانونی نیست و در عوض سوء استفاده از تکنولوژی محسوب می شود.

البته این نخستین باری نیست که مقامات چین از دوربین های مدار بسته مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی برای شرمنده کردن شهروندان خود استفاده می کنند. در شنزن شهری که با هنگ کنگ مرز مشترک دارد دولت محلی با استفاده از این فناوری تصویر چهره و اسامی افرادی که قوانین عبور و مرور را زیر پا می گذاشتند و از روی خط عابر پیاده راه نمی رفتند را پیدا کرده و روی بیلبورد بزرگی به نمایش گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۵ بهمن ۱۳۹۸

    تصحیح بفرمائید: «متمدنانه» نه «متمدانه». دو بار در متن تکرار شده است.

  • porsesh
    porsesh | ۴ بهمن ۱۳۹۸

    ملت چین... یکی از بی عرضه ترین ملتهای دنیا

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۴ بهمن ۱۳۹۸

    چه کار متمدنانه ای کردنا

    • Erfanalone۹۲
      Erfanalone۹۲ | ۵ بهمن ۱۳۹۸

      کجاش متمدنانه ست؟ حالت خوبه؟ چون یکی از لباس تو خوشش نمیاد بیاد عکستو پخش کنه...اگه تود میری از سوپری محل یه چی بگیری یکی اینجوری عکستو بگیره با شناسنامه ت پخش کنه بازم میگی متمدانه ست؟

مطالب پیشنهادی