ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

الزامی شدن نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی

خودرو، به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های خانواده را تشکیل می‌دهد و به تبع آن ، نقل و انتقال خودرو نیز رایج‌ترین معاملات افراد جامعه محسوب می‌شود. محمد عظیمیان در ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۱

خودرو، به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های خانواده را تشکیل می‌دهد و به تبع آن ، نقل و انتقال خودرو نیز رایج‌ترین معاملات افراد جامعه محسوب می‌شود.
محمد عظیمیان در رابطه با نقل و انتقال سند خودرو گفت: با توجه به اینکه مبنای قانون برای نقل و انتقال اسناد خودرو براساس ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است، بنابراین نقل و انتقال این سند براساس قانون به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی است.وی افزود: دیدگاه قانون گزار در این خصوص تغییری نکرده است و اخیراً نیز مجدداً بر آن تأکید شده است. 
نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور با اشاره به تصمیم اخیری که در بحث قانونی این موضوع اتخاذ شده، گفت: یکبار دیگر قانونگذار موضوع نقل و انتقال سند خودرو را تعیین تکلیف کرده و در واقع برای آن تفکیک قائل شده است. 
عظیمیان ادامه داد: در ماده 32 لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بار دیگر تأکید شده که تنظیم سند رسمی نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و تعویض پلاک خودرو نیز در مراکز تعویض پلاک انجام گیرد. 
وی افزود: بنابراین، حیطه فعالیت این دو تفکیک شده و تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و فعلا قانون گذار ماده اصلاحی در این موضوع ارائه نکرده و روش تنظیم سند نیز تغییر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی