ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پزشک افشاکننده کرونا ویروس
علمی

پزشک افشاکننده ویروس کرونا بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت

پزشک اهل ووهان که تلاش کرده بود به مقامات این شهر نسبت به پیامدهای کرونا ویروس جدید هشدار بدهد روز گذشته بر اثر آلودگی به این ویروس درگذشت. این در حالیست که شمار قربانیان کرونا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پزشک اهل ووهان که تلاش کرده بود به مقامات این شهر نسبت به پیامدهای کرونا ویروس جدید هشدار بدهد روز گذشته بر اثر آلودگی به این ویروس درگذشت. این در حالیست که شمار قربانیان کرونا ویروس جدید مرتبا در حال افزایش است و تا کنون بالغ بر ۶۰۰ نفر در چین جان خود را به خاطر آن از دست داده اند.

تا صبح امروز شمار مبتلایان تایید شده به کرونا ویروس جدید به رقم بیش از ۳۱ هزار و ۴۲۰ نفر رسید که از این تعداد ۳۱ هزار نفرشان در چین ساکن هستند. گفته شده شمار مبتلایان در چین با نرخ ۱۱ درصد نسبت به روز گذشته در حال افزایش است و طی یک شبانه روز گذشته ۳۱۴۳ نفر بر تعداد قبلی اضافه شده است که این رقم نسبت به نرخ ۱۵ درصدی ثبت شده برای روزهای گذشته افت ۲ درصدی را نشان می دهد.

روی هم رفته ۶۳۸ نفر نیز به خاطر ابتلا به کرونا ویروس جدید جان باخته اند که از این تعداد یک نفر در فیلیپین و یک نفر در هنگ کنگ بوده است.

لی وینلیانگ ۳۴ ساله، پزشک اهل ووهان بود که بعد از افشاگری در مورد کرونا ویروس به اتهام نشر اکاذیب از سوی پلیس بازداشت شد و به همین خاطر مردم چین از او با نام قهرمان یاد می کنند.

او که این هفته از روی تخت بیمارستان با نشریه CNN مصاحبه کرده بود در این باره گفت:

من تنها می خواستم به همکلاسی های دانشگاهی ام یادآوری کنم که مراقب باشند.

او در ابتدا نسبت به شیوع یک بیماری مشابه به سارس به اطرافیانش هشدار می داد اما مقامات این ویروس و خطراتش را دست کم گرفتند و در عوض او را به شایعه پراکنی متهم کردند.

بیمارستان مرکزی ووهان یعنی جایی که لی در آن  به عنوان چشم پزشک کار می کرد در ساعات اولیه روز جمعه مرگ وی را اعلام کرد و به این ترتیب موجی از اندوه و خشم در شهر ووهان به راه افتاد. وضعیت زمانی بدتر شد که رسانه های دولتی چین نخست خبر مرگ این پزشک را منتشر و سپس این خبر را از وبسایت های خود پاک کردند و در نتیجه این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که دولت در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر مرگ وی یا کنترل اخبار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ahmadmosavi0093@gmail.com
    Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    کثافت محض همه ی دولتها هستن ?

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

    این دکتر با این شایعه موجب شد که جهیزیه دخترم رو هیچکی حمل نکنه و هیچ شرکت باربری حاظر به این کار نیست..

  • Sakaei
    Sakaei | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    حتما وقتی ایشون اومده هشدار داده سرسع دستگیرش کردن بعد یک دکتر اوردن تلوزیونشون که بگه : بنده دکتر خیائو یانگ با بیش از ۳۵ سال سابقه پزشکی اطمینان نیدم که ویروسی وجود تداره ???

  • آریا
    آریا | ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

    حکومت چین کثافت محضه

مطالب پیشنهادی