ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه وارد فرابورس شد

گروه مالی فیروزه پس از فعالیت‌های مختلف در زمینه سرمایه‌گذاری، این بار با چشم‌انداز دیگری و در راستای تداوم سرمایه‌گذاری‌های آتی اقدام به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کرده است. این صندوق هشتمین صندوقی است که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

گروه مالی فیروزه پس از فعالیت‌های مختلف در زمینه سرمایه‌گذاری، این بار با چشم‌انداز دیگری و در راستای تداوم سرمایه‌گذاری‌های آتی اقدام به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کرده است. این صندوق هشتمین صندوقی است که وارد فرابورس شده است.

در نشست خبری یک دیدار یک عرضه در فرابورس اعلام شد که پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه  با ۱۰ درصد تأدیه «ونچر» از امروز یکشنبه ۲۰ بهمن آغاز می‌شود. مدیر سرمایه‌گذاری شرکت جسورانه فیروزه با اعلام این که بر اساس آمارها بیش از ۷۵ درصد جذب سرمایه‌های خارجی در بازار کشور توسط گروه توسعه مالی فیروزه انجام شده اعلام کرد نرخ مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در «ونچر» یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

«رادمان ربیعی» راه‌اندازی نخستین صندوق ETF شاخصی کشور، انتشار نخستین اوراق برای یک شرکت خصوصی، تجربه تملیک و مدیریت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران را از جمله فعالیت‌های شاخص این گروه معرفی و اعلام کرد که سیاست‌های این گروه برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی با شرایط ویژه است:

«استارتاپ‌هایی که این را صندوق برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند باید ویژگی‌هایی‌هایی همچون قابلیت مقیاس‌پذیری، حداقل قابلیت رشد ارزش با ۵۰ میلیارد تومان، برخورداری از بازار بزرگ یا تاثیرگذاری زیاد در بازار کوچک، تیم توسعه قوی، مشتری‌مداری و... داشته باشند.»

«رامین ربیعی»، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری فیروزه نیز با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی به میان آمد تا اسنپ و دیجی کالا به اینجا برسند تاکید کرد که با شرایط فعلی احتمالا استارتاپ‌ها تا چند سال آینده به سرمایه داخلی متکی هستند و از همین رو باید این مساله را بیش از پیش تقویت کرد تا اکوسیستم استارتاپی کشور به حیات خود ادامه دهد.

حوزه فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات است و با نماد «ونچر» به فروش خواهد رسید. همچنین ناگفته نماند دوره فعالیت صندوق فیروزه ۷ ساله بوده و ۱۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط خریدار پرداخت می‌شود؛ ۹۰ درصد باقی‌مانده جزو تعهدات خریدار محسوب خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق ۱۵۰ هزار واحد و نرخ مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال تعیین شده که نحوه تسویه و پایاپای نیز به صورت T+۲ اعلام شده است و این بدان معناست که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت می‌پذیرد.

ناگفته نماند شرکت کارگزاری فیروزه آسیا، کارگزار پذیره‌نویسی این صندوق معرفی شده است و در صورت عدم پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی، مؤسسین می‌توانند با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره پذیره‌نویسی را تمدید کنند. لازم به ذکر است که در این پذیره‌نویسی حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و برای آن سقفی به عنوان حداکثر واحد سرمایه‌گذاری تعیین نشده است.

گفتنی است پیش از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری (جسورانه ایده نوتک آشنا، یکم آرمان آتی، توسعه فناوری آرمانی، یکم دانشگاه تهران، فناوری بازنشستگی، رویش لوتوس و پارتیان ۱۵% تأدیه) در بازار ابزارهای نوین فرابورس پذیره‌نویسی شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی