ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

دوربین شیائومی می 10 پرو بالاترین امتیاز DxOMark را دریافت کرد

ساعاتی پیش شیائومی گوشی پرچمدار می 10 و نسخه پرو آن را معرفی کرد که از میان قابلیت های فراوان، بخصوص در حوزه عکاسی سرآمد هستند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط تیم DxOMark شیائومی می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۶

ساعاتی پیش شیائومی گوشی پرچمدار می 10 و نسخه پرو آن را معرفی کرد که از میان قابلیت های فراوان، بخصوص در حوزه عکاسی سرآمد هستند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط تیم DxOMark شیائومی می 10 پرو توانسته امتیاز فوق العاده ۱۲۴ را کسب کند و صدرنشین قبلی جدول برترینها یعنی هواوی میت 30 پرو را کنار بزند.

می 10 پرو دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/1.69 است که تکنولوژی هایی نظیر لرزشگیر اپتیکال و الکتریکی دارد و عکس های آن به طور پیشفرض ۲۵ مگاپیکسلی هستند. یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم دو برابری و گشودگی دهانه لنز f/2، لنز ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۱۰ برابری و گشودگی دهانه لنز f/2 و در نهایت لنز اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.2 دیگر اجزای دوربین چهارگانه این پرچمدار را تشکیل می دهند.

این لنزها با همراهی هم زوم دیجیتالی ۵۰ برابری را برای شیائومی می 10 پرو به ارمغان می آورند. عکس های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی بسیار شبیه به تصاویر گرفته شده با دوربین می CC9 Pro هستند که سال پیش توسط همین شرکت معرفی شد اما از نظر پردازش بافت، تیزی گوشه ها و جزئیات در نور کم به مراتب بهتر عمل می کنند. عملکرد مد HDR نیز در می 10 پرو بهتر است و در محیطهای بسته و یا خیلی روشن عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

عکس های گرفته شده با دوربین این گوشی و مد عکاسی در شب آن به خاطر سطح بالای جزئیاتشان، نویز کم و برد داینامیک وسیع مورد توجه کارشناسان DxOMark قرار گرفتند. توازن مناسب نور سفید و همچنین عملکرد بسیار خوب فوکوس خودکار این دوربین نیز ستودنی بوده است.

اما دوربین تازه ترین پرچمدار شیائومی نقص هایی هم دارد؛ رنگ پریدگی گاه و بی گاه تصاویر و تار شدن آنها به خاطر استفاده از نایت مد یا HDR از جمله مشکلاتی هستند که در بررسی های DXoMark به آن اشاره شده است. این وبسایت همچنین خاطر نشان کرده که فوکوس کردن روی سوژه ها با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی به خاطر عمق میدان اندک آن کمی دشوار است و از این لحاظ عملکرد ضعیف تری را از برخی رقبای خود به نمایش می گذارد.

در بخش ویدیویی نیز می 10 پرو توانست جزئیات بیشتری را ثبت کند و فیلم های گرفته شده با آن ضمن برخورداری از اکسپوژر مناسب و فوکوس خودکار سریع هم در روز و هم در شب لرزش بسیار اندکی داشتند. برد داینامیک این گوشی در زمان فیلمبرداری محدود عنوان شده و گفته می شود نویز اندکی در محیط های کم نور در فیلم هایش مشاهده می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DaaVooD
    DaaVooD | ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

    بجز دوربین اصلی، بقیه از نظر تعداد و مگاپیکسل از mi note 10 کمتر شدن ولی در نهایت امتیاز بالاتری گرفته. و اینجاس که بازی مگا پیکسل بعنوان یک gimmick دچار رسوایی میشه.

مطالب پیشنهادی