ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل AdSense
تکنولوژی

سرویس تبلیغات گوگل AdSense؛ ابزار جدید هکرها برای باجگیری

تبهکاران سایبری با ارسال ایمیل هایی تهدید آمیز به وب‌سایت‌ها از آنها خواسته‌اند یا ۵ هزار دلار باج بپردازند یا قید کسب درآمد از طریق تبلیغات گوگل را بزنند. بسیاری از سایت های اینترنتی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

تبهکاران سایبری با ارسال ایمیل هایی تهدید آمیز به وب‌سایت‌ها از آنها خواسته‌اند یا ۵ هزار دلار باج بپردازند یا قید کسب درآمد از طریق تبلیغات گوگل را بزنند.

بسیاری از سایت های اینترنتی از طریق سیستمی به نام گوگل AdSense کسب درآمد می کنند. در این سرویس بنری تبلیغاتی از سوی گوگل برای وب مسترها ارسال می شود که با نمایش آن در سایت خود به کسب درآمد می پردازند. سطح درآمد در این طرح به تعداد نمایش بنر و یا تعداد  کلیک ها روی آن بستگی دارد.

گوگل برای جلوگیری از افزایش غیرواقعی بازدید بنرها سیستمی هوشمند را توسعه داده که در صورت تشخیص ترافیک غیرواقعی حساب AdSense سایت را غیرفعال کرده و هیچ پولی را به آنها پرداخت نمی کند.

گوگل AdSense

هکرها هم برای تهدید سایت ها به همین حربه روی آورده اند. آنها مدعی شده اند که در صورت عدم پرداخت باج درخواستی سیلی از بات ها را به سوی سایت مورد نظر روانه می کنند که ترافیکی با نرخ بازگشت ۱۰۰ درصدی (خروج بات از سایت پس از بازدید یک صفحه که از نظر گوگل هرچه کمتر باشد بهتر است) و هزاران IP متغیر ایجاد می کنند که باعث تعلیق حساب AdSense می شود.

مهاجمان حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و مدعی شده اند که پس از تعلیق اولیه هم دست از سر قربانی برنداشته و به محض رفع آن دوباره به سراغ سایت می آیند چرا که گوگل در صورت تکرار ترافیک ساختگی سایت را برای همیشه از درآمدزایی به واسطه AdSense محروم می کند.

هرچند این تهدیدات در عمل ثابت نشده اما با توجه به سازوکار گوگل چندان دور از ذهن هم به نظر نمی رسد. گوگل در واکنش به انتشار این خبر از وجود مکانیزم هایی در سیستم تبلیغاتی خود برای جلوگیری از چنین حملاتی خبر داده. این شرکت همچنین به وبمسترها توصیه کرده از پرداخت باج هنگفت خودداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی