ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت رمپ ویلچر با LEGO [تماشا کنید]

یک زن معلول آلمانی با استفاده از LEGO در مقابل درب ورودی مغازه‌ها و کافه‌های شهر محل زندگی خود رمپ ویلچر می سازد. «ریتا اِبل» (Rita Ebel) اهل شهر هانائو (Hanau) آلمان در جریان یک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

یک زن معلول آلمانی با استفاده از LEGO در مقابل درب ورودی مغازه‌ها و کافه‌های شهر محل زندگی خود رمپ ویلچر می سازد.

«ریتا اِبل» (Rita Ebel) اهل شهر هانائو (Hanau) آلمان در جریان یک سانحه رانندگی فلج شد. وی بیش از 20 سال است که با ویلچر حرکت می کند و به خوبی با چالش هایی که افراد ویلچری با آنها روبرو هستند، آشناست.

خانم ابل حدوداً یک سال قبل به مقاله ای در مورد نحوه ساخت رمپ با لگو برای افراد ویلچری برخورد که توسط یک فرد معلول نوشته شده بود. او سپس با همکاری همسر خود تصمیم گرفت تا با ساخت رمپ ویلچر، به افراد معلول شهر خود کمک کند.

وی با ساخت رمپ های رنگارنگ علاوه بر کمک کردن به افراد ویلچری، به افرادی که عصا، کالسکه بچه و مشکلات بینایی دارند نیز کمک کرده است. جالب اینکه او نیازی به خریدن لگوها ندارد و افراد خیر از سراسر آلمان برای او لگو ارسال می کنند.

ساخت رمپ ویلچر با لگو

خانم ابل در گفتگو با روزنامه محلی شهر هانائو می گوید:

«رمپ ها واقعاً کمک کننده هستند و البته نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند. این کار را برای جلب توجه عموم به موانع بسیاری که افراد ویلچری با آنها روبرو هستند و باید از میان برداشته شوند، انجام دادم. رمپ ها پایداری بالایی دارند و می توان ارتفاع آنها را تغییر داد. مزیت آنها اینست که قابلیت جا‌به‌جایی داشته و چسبندگی خوبی دارند.»

وی اضافه می کند که افراد بسیاری به کمپین وی علاقه نشان داده و خواهان همکاری هستند. او رمپ ها را بدون دریافت هزینه به کسب و کارها اهدا کرده و علاقه ای به کسب درآمد از این طریق ندارد.

به گفته خانم ابل ساخت رمپ با لگو بسیار آسان است و فقط برای استحکام بیشتر باید از چسب مخصوص استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی