ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هشدار به کاربران گوشی های جدید هواوی: از نصب APK اپ های گوگل خودداری کنید

از بهار گذشته بود که نام شرکت های هواوی و ZTE در فهرست ممنوعه ایالات متحده آمریکا قرار گرفت تا هرگونه مراوده شرکت های آمریکایی با آنها به حالت تعلیق در بیاید. با وجود تلاش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

از بهار گذشته بود که نام شرکت های هواوی و ZTE در فهرست ممنوعه ایالات متحده آمریکا قرار گرفت تا هرگونه مراوده شرکت های آمریکایی با آنها به حالت تعلیق در بیاید. با وجود تلاش های حقوقی این دو غول تکنولوژی و البته مذاکراتی که میان مقامات سیاسی چین و آمریکا در این باره انجام گرفته تحریم ها همچنان به قوت خود باقیست و در مورد گوگل این تحریم ها بدان معناست که علیرغم استمرار به روز رسانی های نرم افزاری و ارائه خدمات برای موبایل های قدیمی تر، گوشی های جدید هواوی از جمله میت 30 پرو دیگر امکان دسترسی به این سرویس ها را ندارند.

در حالی که ماه هاست این محدودیت بر گوشی های جدید هواوی سایه انداخته، گوگل امروز بر آن شد تا در پاسخ به سوالات متداولی که در این رابطه مطرح می شد به ارائه توضیحات بپردازد.

برای کاربران نهایی و خصوصا آنها که در خارج از خاک آمریکا و چین زندگی میکنند شاید این سوال پیش آمده باشد که چرا مجموعه اپ ها و سرویس های گوگل در گوشی های جدید هواوی حضور ندارند و حالا غول جستجوگر آمریکایی بر آن شده تا توضیحات رسمی خود را در این باره ارائه کند. به نظر می رسد که این توضیحات حاوی هشدارهایی هم برای آن دسته از کاربران است که قصد دارند این محدودیت ها را دور بزنند و با کمک فایل های APK سرویس های گوگل را روی گوشی های تازه خریداری شده خود نصب نمایند.

Tristan Ostrowski مدیر حقوقی واحد اندروید و گوگل پلی در توضیحات خود مخالفت گوگل را با کاربرانی که اقدام به نصب فایل APK اپلیکیشن های گوگل روی گوشی های هواوی می کنند مطرح کرد. براساس گفته های او، گوگل امکان تایید گوشی های جدید هواوی را به خاطر ممنوعیت های آمریکا ندارد و در نتیجه امکان تضعیف امنیت هم در داخل خود گجت ها و هم اپ هایی که نصب می شوند وجود دارد. علت خطرناک بودن این فایل ها هم آن است که معمولا از وبسایت هایی غیر از پلی استور دانلود می شوند و می توانند مملو از آلودگی های نرم افزاری باشند.

گوشی های جدید هواوی

اپلیکیشن های گوگل که از طریق فایل های APK  روی گوشی های جدید هواوی نصب می شوند عملکرد قابل اطمینانی ندارند چراکه ما اجازه اجرا شدن این سرویس ها روی گوشی ها تایید نشده را نمی دهیم. از طرفی در این کار، خطر نصب اپ های تغییر یافته یا دستکاری شده نیز وجود دارد.

برای آنکه بدانید گوشی شما تایید شده است یا خیر اپلیکیشن پلی استور را در گوشی اندرویدی خود باز کنید. گزینه منو و سپس Settings را انتخاب کنید. زیر گزینه Play Protect certification می توانید مشاهده کنید که گوشی شما تایید شده یا خیر؟

البته هواوی پیشتر خبر داده بود که قصد دارد سیستم عامل اختصاصی خود را جایگزین اندروید کند با این حال همچنان به استفاده از اندروید در این موبایل ها ادامه می دهد هرچند که سرویس های گوگل را با خدمات برخی شرکت های دیگر از جمله TomTom (نقشه و مسیریابی) جایگزین کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MO7
    MO7 | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    تف به ترامپ احمق و گوسفندانی...

  • Pedram Helali
    Pedram Helali | ۳ اسفند ۱۳۹۸

    چرا شیائومی رو تحریم نکرده؟

    • mostoul_bm
      mostoul_bm | ۳ اسفند ۱۳۹۸

      میذاری راحت رندگیمون رو بکنیم ؟ ?. الان اگه شیائومی نباشه باید ۱۰ ت به بالا پول گوشی بدیم ?
      ⁦:-)⁩

      • امیر
        امیر | ۳ اسفند ۱۳۹۸

        جوابت قشنگ بود ???

    • آریا
      آریا | ۳ اسفند ۱۳۹۸

      چون هنوز شیائومی اونقدرها آلوده سیاستهای دولت چین نشده

مطالب پیشنهادی