ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

هوش مصنوعی علی بابا کرونا را در ۲۰ ثانیه شناسایی می‌کند

«گروه علی بابا» سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که می تواند ویروس کرونا را در مدت زمان تنها 20 ثانیه و با دقت 96 درصدی تشخیص دهد. این سیستم که توسط مؤسسه تحقیقاتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

«گروه علی بابا» سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که می تواند ویروس کرونا را در مدت زمان تنها 20 ثانیه و با دقت 96 درصدی تشخیص دهد.

این سیستم که توسط مؤسسه تحقیقاتی علی بابا یعنی «Damo Academy» توسعه داده شده، برای تشخیص فرد مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) همچنان به CT اسکن نیاز دارد، ولی در مقایسه با پزشک سرعت بیشتر و ضریب اطمینان بالاتری دارد. ابزار مورد بحث در اختیار بیمارستان Qiboshan شهر ژنگژو قرار داده شده و بناست در آینده در بیش از 100 بیمارستان به کار گرفته شود.

هوش مصنوعی گروه علی بابا ویروس کرونا را با دقت 96 درصدی تشخیص می دهد

محققان مؤسسه Damo Academy در گفتگو با خبرگزاری Sina Tech News می گویند ابزار آنها می تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را از افراد مبتلا به پنومونی ویروسی تنها با بررسی CT اسکن بیمار و با دقت 96 درصد تشخیص دهد.

به گفته علی بابا هوش مصنوعی این ابزار با استفاده از 5 هزار مورد مبتلا به کووید-19 آموزش دیده و بر اساس آخرین دستورالعمل های درمانی و تحقیقات انجام گرفته در رابطه با کرونا، این ویروس را در مدت زمان تنها 20 ثانیه تشخیص می دهد. برای مقایسه یک پزشک به 5 الی 15 دقیقه زمان برای شناسایی ویروس زمان نیاز دارد.

بیمارستان Qiboshan به طور ویژه برای تشخیص افراد مبتلا به ویروس کووید-19 ساخته شده و در آن ربات ها داروها را به کادر بیمارستان تحویل داده و ابزارهای اتوماتیک دمای بدن بیماران را به طور شبانه روزی اندازه گیری می کنند. گروه علی بابا در تلاش است تا ابزار خود را در اختیار 100 مرکز درمانی در استان های هوبئی، گوانگ‌دونگ و آن‌هوئی قرار دهد.

این ابزار با انجام کار ساده اما زمان‌بر تشخیص، به کادر بیمارستان ها کمک می کند تا به کارهای مهم‌تری رسیدگی کنند. کمیسیون سلامت ملی چین اوایل ماه فوریه به منظور تسریع روند تشخیص ویروس و شروع هر چه زودتر روند درمان، بررسی CT اسکن را در کنار استفاده از روش آزمایش نوکلئیک اسید آغاز کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی