ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

شیوع ویروس کرونا در اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی

ویروس کرونا به شکل غیرقابل مهاری در سراسر دنیا در حال گسترش است و پای آن به شش کشور اروپایی، الجزایر در آفریقا و برزیل در آمریکای جنوبی باز شده است روز گذشته سازمان بهداشت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۲

ویروس کرونا به شکل غیرقابل مهاری در سراسر دنیا در حال گسترش است و پای آن به شش کشور اروپایی، الجزایر در آفریقا و برزیل در آمریکای جنوبی باز شده است

روز گذشته سازمان بهداشت جهانی به کشورها هشدار داده بود که ویروس کرونا به پشت دروازه های آنها رسیده اما ظاهرا این ویروس مرز نمی شناسد. پس از تایید شیوع این ویروس در ایتالیا و بریتانیا حالا مقامات کشورهای اسپانیا، اتریش، سوییس و کرواسی ابتلای شهروندان خود به covid-19 را تایید کرده اند. علی رغم این شرایط کشورهای اروپایی متعهد به باز نگه داشتن مرزها با ایتالیا شده اند و این در حالی است که همسایگان ایران مرزهای خود را به روی این کشور بسته اند.

ویروس کرونا

همزمان مقامات کشور الجزایر در آفریقا هم از ابتلای شهروندی خبر داده اند که در روزهای اخیر به ایتالیا سفر کرده بود. فقدان زیرساخت های بهداشت و سلامت در آفریقا نگرانی های عمده ای را از شیوع گسترده کرونا در این قاره به دنبال داشته است.

در قاره آمریکا نیز فرماندار «سائوپائولو» برزیل نیز ابتلای یکی از شهروندان به covid-19 را تایید کرد است. ظاهرا بیمار ۶۱ ساله اخیرا سفری به ایتالیا داشته و در همین کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.

از سوی دیگر به گفته ارتش آمریکا نتیجه آزمایشات یکی از نظامیان این کشور در کره جنوبی حاکی از ابتلای وی به ویروس کرونا است. این سرباز پنجاه و چهارمین آمریکایی دچار این بیماری است و همین عامل باعث نگرانی از شیوع آن در ایالات متحده شده است تا جایی که در  «سانفرانسیسکو» وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

شهروندان نگران از شیوع بیماری شروع به خرید انبوه ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در شبکه های اجتماعی کرده اند و آمازون هم به فروشندگانی که با سوءاستفاده از شرایط قیمت اجناس را بالا می برند هشدار داده که فکر این کار را از سرشان بیرون کنند.

چین به عنوان کانون انتشار این بیماری مهلک تا کنون ابتلای حدود ۸۰ هزار از شهروندانش را تایید کرده است. دومین کانون این بیماری هم کره جنوبی با حدود هزار بیمار است. آخرین آمارهای رسمی در ایران هم که روز گذشته منتشر شد از ابتلای ۹۵ و درگذشت ۱۵ نفر بر اثر covid-19 حکایت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir DuDu
    Amir DuDu | ۸ اسفند ۱۳۹۸

    شک ندارم ایرانیا این ویروس بردن اروپا. همونطور که خاورمیانه رو ویروسی کردن?

مطالب پیشنهادی