ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت پولستار پریسپت بر پایه استفاده از مواد بازیافتی معرفی شد

شرکت سوئدی پولستار خود را برای رونمایی از یک کانسپت جذاب در نمایشگاه خودروی ژنو آماده می کند. این کانسپت پریسپت (Precept) نام داشته و در کلاس سدان های فست بک قرار می گیرد. پولستار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

شرکت سوئدی پولستار خود را برای رونمایی از یک کانسپت جذاب در نمایشگاه خودروی ژنو آماده می کند. این کانسپت پریسپت (Precept) نام داشته و در کلاس سدان های فست بک قرار می گیرد.

پولستار پریسپت یک مدل الکتریکی پیشرفته در سال های آینده را به نمایش گذاشته و زبان طراحی جدیدی را برای سازنده پایه گذاری می کند. همانطور که در تیزرهای قبلی مشخص شده بود در این مفهومی از مواد بازیافتی در داخل کابین استفاده شده و از رابط دیجیتال مدرنی سود می برد، همچنین طبق عادت دیرینه سوئدی ها در آن بر ایمنی تاکید ویژه ای شده است.

کانسپت پولستار پریسپت

از لحاظ نمای ظاهری پولستار پریسپت کاملا مدرن دیده می شود. این خودرو بر اساس زبان طراحی «ورزشکارانه مینیمالیستی» (Minimalistic Athleticism) شکل گرفته و بدنه آن در عین سادگی از تناسبات زیبایی برخوردار است. اصالت، مترقی بودن و عملکرد سه اصل بنیادین این زبان طراحی نوین را تشکیل می دهند.

مثل دیگر خودروهای الکتریکی در پریسپت هم خبری از جلوپنجره مشبک رایج نیست. در عوض این بخش با آنچه که پولستار از آن با نام «منطقه هوشمند» یاد می کند، پوشیده شده است. منطقه هوشمند (SmartZone) میزبان سنسورهایی است که داده های لازم برای سیستم های ایمنی را گردآوری می کنند.

کانسپت پولستار پریسپت

مثل محصولات ولوو، چراغ های پریسپت نیز با الهام از چکش ثور (Thor’s Hammer) طراحی شده اند. در نمای عقب هم طبق روال حاکم بر صنعت خودرو، شاهد چراغ نواری شکل سرتاسری هستیم. بکارگیری دوربین به جای آینه های جانبی و سقف شیشه ای یکپارچه از دیگر ویژگی های ظاهری کانسپت پولستار پریسپت به شمار می روند.

با توجه به فاصله محوری 3.1 متری، پولستار پریسپت کابین بزرگ و جاداری داشته و گفته می شود سرنشینان صندلی های عقب اصلا احساس کمبود فضای سر یا پا نخواهند کرد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، در داخل کابین پریسپت از مواد بازیافتی استفاده شده؛ برای نمونه پنل ها و پشتی صندلی ها جنسی از کامپوزیت های بدست آمده از کتان دارند؛ روکش سه بعدی صندلی ها از بطری های بازیافتی، پشت سری ها از وینیل بازیافتی و زیرپایی ها هم از تورهای ماهیگیری بازیافتی تهیه شده اند.

سیستم اینفوتینمنت تازه ترین کانسپت سوئدی ها مبتنی بر اندروید بوده و از طریق یک نمایشگر ایستاده 15 اینچی لمسی قابل کنترل است. اطلاعات مورد نیاز راننده هم به وسیله نمایشگر 12.5 اینچی پشت فرمان به وی ارایه می شود. در این قسمت چند سنسور تعبیه شده که وظیفه ردیابی چشم راننده و تشخیص مجاورت را بر عهده دارند. در صورت خیره شدن زیاد راننده به جایی غیر از مسیر پیش رو، این سنسورها به راننده اخطار می دهند.

توماس اینگنلات (Thomas Ingenlath) مدیر عامل پولستار کانسپت پریسپت را یک اظهار وجود و تجسمی از ذات برند توصیف کرده و افزوده این اتومبیل پاسخی است به چالش هایی که پیش روی جامعه و صنعت خودرو قرار دارند. آقای اینگنلات در ادامه گفته پریسپت نشان می دهد که پولستار چگونه با کمک نوآوری اثرات منفی بر محیط زیست را به حداقل می رساند.

درباره مشخصات پیشرانه این مفهومی زیبا فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

گفتنی است که پولستار در واقع یکی از برندهای زیر مجموعه گروه ولوو محسوب می شود که چند سالیست تحت مالکیت گروه جیلی چین فعالیت می کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی