ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با فیس لیفت جزئی رنو تالیسمان 2020

چند روز پس از معرفی نسخه فیس لیفت مگان، شرکت رنو از فیس لیفت تالیسمان نیز پرده برداری کرد. مثل مگان، دامنه تغییرات در این سدان سایز متوسط هم بسیار محدود بوده و پیدا کردن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

چند روز پس از معرفی نسخه فیس لیفت مگان، شرکت رنو از فیس لیفت تالیسمان نیز پرده برداری کرد. مثل مگان، دامنه تغییرات در این سدان سایز متوسط هم بسیار محدود بوده و پیدا کردن تفاوت نیازمند تلاش و توجه بیش از حد به جزئیات است.

رنو تالیسمان 2020

رنو تالیسمان 2020 را می توان با جلوپنجره و سپر بازطراحی شده و همچنین چراغ های LED که در تمامی تریم ها استاندارد هستند، از نسخه قبلی تشخیص داد.

رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2020
رنو تالیسمان 2020

در قسمت عقب نیز چراغ ها از نوع LED بوده و یک قطعه کرومی به آنها افزوده شده؛ ضمن اینکه گرافیک چراغ ها نیز بروزآوری شده و اکنون روی سقف آنتن موسوم به کوسه ای دیده می شود. در نسخه 2020 شرکت رنو سه رنگ خاکستری بالتیک، خاکستری هایلند و قرمز Vintage را به لیست رنگ های قابل انتخاب تالیسمان اضافه کرده و رینگ های 17 الی 19 اینچی موجود را با طراحی جدید عرضه می کند.

رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2020
رنو تالیسمان 2020

نمایشگر 10.2 اینچی و فناوری خودران سطح 2

مشتریان تالیسمان می توانند نسخه فیس لیفت را با چراغ های ماتریکس LED تطبیق پذیر سفارش دهند. با سفارش این آپشن دیگر نیازی به جابجایی بین نوربالا و نورپایین در رانندگی های شبانه وجود نخواهد داشت.

رنو تالیسمان 2020

فرانسوی ها در داخل کابین تالیسمان 2020، توجه بیشتری به جزئیات داشته اند. بزرگ تر شدن جالیوانی ها، آینه بدون قاب الکتروکرومیک، شارژر وایرلس تلفن همراه در کنسول میانی و دکمه های بازطراحی شده سیستم تهویه مطبوع با یک نمایشگر کوچک از جمله ویژگی های این نسخه از سدان محبوب رنو به شمار می روند.

رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2016
رنو تالیسمان 2020
رنو تالیسمان 2020

اما مهمترین تغییر کابین را می توان بهره گیری از یک نمایشگر بزرگ 10.2 اینچی در پشت فرمان دانست. این نمایشگر تا حد زیادی قابل شخصی سازی بوده و با همراهی نمایشگر 9.3 اینچی آپشنال سیستم اینفوتینمنت Easy Link حس و حالی مدرن تر به کابین می بخشد. به گفته رنو سیستم اینفوتینمنت تالیسمان 2020 از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

رنو تالیسمان 2020

نسخه پایه از رنو تالیسمان 2020 با روکش چرمی جدید به فروش خواهد رسید. در تریم های بالاتر امکان سفارش سه رنگ برای چرم ریویرای آپشنال وجود دارد؛ در تریم پرچمدار Initiale Paris هم خریداران می توانند دو نوع چرم ناپا را سفارش دهند. برای هر چه متمایزتر کردن این تریم، از قطعات کرومی بیشتر، سیستم نورپردازی اختصاصی و قطعات چوبی روی داشبورد و رودری ها استفاده شده است.

رنو تالیسمان 2020 از لحاظ ایمنی ارتقا پیدا کرده و اینک از سیستمی پیشرفته به نام همراه اتوبان و ترافیک (Highway & Traffic Jam Companion) سود می برد. این سیستم سطح دوم از فناوری خودران را ارایه نموده و تا حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت کارایی دارد. در مواقع اضطراری سیستم یاد شده می تواند بدون هر گونه دخالت راننده، خودرو را در نقطه ای امن متوقف کند.

تالیسمان کماکان تنها مدل در کلاس خود به شمار می رود که از هر چهار چرخ فرمان پذیر بهره مند است. این قابلیت که رنو آن را 4Control می نامد، در تریم های رده بالا به صورت استاندارد موجود بوده و در ترکیب با کمک فنرهای تطبیق پذیر «بهترین سطح از راحتی و پایداری» را تضمین می کند.

رنو تالیسمان 2020
رنو تالیسمان 2020 با اتاق استیشن نیز تولید خواهد شد

اضافه شدن موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر توربو به لیست پیشرانه ها

در لیست پیشرانه های رنو تالیسمان 2020 یک موتور جدید دیده می شود. این موتور چهار سیلندر حجمی برابر با 1.3 لیتری داشته و به لطف فناوری توربو می تواند 160 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای اینکه بدانید این موتور تا چه حد پیشرفته است، همین بس که اشاره کنیم موتور پراید با حجمی مشابه کمی بیشتر از 60 اسب بخار قدرت و حدود 100 نیوتن متر گشتاور دارد!

موتور فوق در تریم TCe 160 به کار گرفته شده و نیروی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار به سمت چرخ ها هدایت می شود. افرادی که به دنبال قدرت بیشتر باشند می توانند به سراغ تریم TCe 225 بروند. در زیر کاپوت این تریم از تالیسمان 2020 یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد.

این موتور که قبلا در مگان RS و آلپین A110 استفاده شده، توانایی تولید 225 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و با گیربکس هفته سرعته دو کلاچه ترکیب شده است.

علاوه بر موتورهای بنزینی که بر شمردیم، رنو تالیسمان 2020 با دو موتور دیزلی نیز به فروش خواهد رسید. این موتورها عبارتند از:

  • نمونه 1.7 لیتری چهار سیلندر dCi با 120 و 150 اسب بخار قدرت (بسته به تریم)
  • نمونه 2 لیتری چهار سیلندر Blue dCi با 160 و 200 اسب بخار قدرت (بسته به تریم)

رنو تالیسمان 2020 هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسما پرده برداری می شود. بر اساس برنامه ریزی ها این سدان فرانسوی از ماه ژوئن (خرداد ماه) راهی بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۹ اسفند ۱۳۹۸

    به چه دلیل خودرو سواری دیزلی طرفدار نداره ؟؟مثلا تو کشور ما چون بنزین گران هست دیزلی خیلی به صرفه تره

مطالب پیشنهادی