ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: مشکل افت کیفیت و سرعت اینترنت برطرف شد

با شیوع کرونا، خانه‌نشینی بیشتر مردم و افزایش ۴۰ درصدی استفاده از اینترنت در کشور، برخی مناطق دچار افت کیفیت و سرعت شدند. وزارت ارتباطات ضرب الاجلی یک روزه به اپراتورهای اینترنت برای بهبود کیفیت خدمات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۱

با شیوع کرونا، خانه‌نشینی بیشتر مردم و افزایش ۴۰ درصدی استفاده از اینترنت در کشور، برخی مناطق دچار افت کیفیت و سرعت شدند. وزارت ارتباطات ضرب الاجلی یک روزه به اپراتورهای اینترنت برای بهبود کیفیت خدمات اینترنت داد. اکنون رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات، خبر می‌دهد که با افزایش ظرفیت پهنای باند اپراتورها، کیفیت و سرعت اینترنت بهبود پیدا کرده است.

از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمد، برای برخی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد. این مساله آنچنان رشد صعودی و ناگهانی داشت که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داد.

آنطور که به نظر می‌رسد مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که حال برای بهبود آن، اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری به آن‌ها تخصیص داده شده است. در هر حال به نظر می‌رسد که اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ شبکه هم در لایه‌ فرکانس آماده نبوده‌اند.

حال «حسین فلاح جوشقانی» در گفتگو با ایرنا اعلام کرده این مشکلات برطرف شده‌اند. او گفته «همراه اول» در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای خود اضافه کرده است. به گفته جوشقانی اپراتورهای دیگر نیز که مشکل انتقال داشتند اعلام کرده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده، دیگر کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

او اشاره کرده که در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی وجود ندارد: «همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.» فلاح در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت:

«تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.»

به گفته فلاح در حال حاضر شبکه اینترنت مشکلی ندارد: «قرار است از این به بعد اگر نیاز به افزایش ظرفیت داشته باشیم، اپراتورها و ما از کاهش کیفیت پیشگیری کنیم و افزایش پهنای باند داشته باشیم. اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند. هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    زحمت نکشید،سرعت دانلود زورکی به ۱ مگابایت میرسه چه قبل خانه نشینی مردم چه بعدش هیچ فرقی نکرده

  • Neo
    Neo | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    سرعت افتضاحهههه مخصوصا پینگ بازی ها

  • herogame
    herogame | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    اینترنت وضعیتش داغونه چرا حرف الکی میزنید و اخبار چرت پخش میکنید همین الان قطع شد بازم

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    دروغ پس از دروغ.

  • آریا
    آریا | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    کو پس هیچ فرقی نکرد ?بسیاری از سایتهای و لینکهای خارجی هنوز کنده حتی دانلود از سرورهای اپل روزا 11-12 ظهر به بعد کُنده، سرعت دانلود حتی به یک مگابیت هم نمیرسه ( حتی باV-pn )?

مطالب پیشنهادی