ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر اپل 1
تکنولوژی

چوب حراج بر اولین کامپیوتر اپل؛ قیمت احتمالی ۳۰۰ هزار دلار

اولین محصول تولیدی اپل یعنی کامپیوتر اپل 1 به حراج گذاشته می‌شود. این محصول در سال 1976 وارد بازار شد و تا سال 1977 تولید آن ادامه داشت. انتظار می‌رود یک نمونه سالم آن هفته آینده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۰

اولین محصول تولیدی اپل یعنی کامپیوتر اپل 1 به حراج گذاشته می‌شود. این محصول در سال 1976 وارد بازار شد و تا سال 1977 تولید آن ادامه داشت. انتظار می‌رود یک نمونه سالم آن هفته آینده در حراجی بوستون با قیمتی بالاتر از 300 هزار دلار به فروش برسد.

هفته آینده یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین دستگاه‌های دنیای فناوری، «اپل 1» در یک حراجی در بوستون به فروش می‌رسد. کامپیوتر اپل 1 اولین دستگاهی محسوب می‌شود که شرکت تحت مدیریت استیو وزنیاک و استیو جابز یعنی اپل تولید و در سال 1976 وارد بازار کرد.

در حراجی بوستون علاوه بر این کامپیوتر، کلکسیونی از دستاوردهای زندگی مهندس بخش طراحی محصولات اپل، «جری مانوک» نیز به فروش گذاشته می‌شود. در این مجموعه شاهد حضور یک پاور بوک مکینتاش با امضای استیو جابز، لوگوی نئون اپل و ساعت Think Different از کمپین تبلیغاتی مشهور این برند خواهیم بود. انتظار می‌رود اپل 1 با قیمتی بالاتر از 300 هزار دلار در این حراجی فروخته شود.

مدیر اجرایی حراجی RR، «بابی لیوینگستون» در رابطه با کامپیوتر اپل 1 حاضر در این حراجی گفته است:

«اپل 1 نه تنها نشان‌دهنده نبوغ در دوران اولیه کامپیوتر است، بلکه دستگاهی محسوب می‌شود که یکی از باارزش‌ترین برندها را به دنیا معرفی کرد.»

نمونه حاضر در این حراجی توسط یک فروشگاه کامپیوتر در میشیگان، SoftWarehouse در دهه 80 میلادی خریداری شده بود. این کامپیوتر پیش از اینکه به انبار منتقل شود، در یک قاب مخصوص در معرض دید مشتریان قرار داشت. این محصول سال گذشته میلادی توسط متخصص اپل 1، «کوری کوهن» بازسازی و در جشنواره کامپیوترهای قدیمی غرب در کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد. این کامپیوتر کاملا سالم بوده و بدون هیچ مشکلی می‌توان تا 8 ساعت از آن استفاده کرد.

کامپیوتر اپل 1

اپل 1 در اصل به عنوان یک کیت برای فروش به افراد علاقه‌مند به الکترونیک و همچنین اعضای یک کلاب به نام «Alto Homebrew Computer» توسعه پیدا کرد. این محصول تبدیل به یکی از اولین کامپیوترهایی شد که نیازی به لحیم کاری توسط کاربر نهایی نداشت. در حدود 200 نمونه از این کامپیوتر به تولید رسید و 175 نسخه آن فروخته شد.

اپل 1 راه را برای نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی «اپل 2» باز کرد. این کامپیوتر که دارای یک محفظه پلاستیکی و کیبورد بود، در سال 1977 توسعه پیدا کرد. میزان فروش این کامپیوتر به همراه تجهیزات جانبی و نرم افزار آن، درآمد سالانه اپل را طی مدت سه سال از 774 هزار دلار به 118 میلیون دلار افزایش داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

    300.000 دلار ??? با 3k دلار میشه بـــ...ــهــتــرین لپ تاپ رو خرید
    واقعا خریدار این pc فاقد عـقـلـo

  • نیما
    نیما | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    گرون نیست؟

مطالب پیشنهادی