ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مجله فورچون
تکنولوژی

فورچون محصولات با برترین طراحی را معرفی کرد؛ اپل با بیشترین نماینده

مجله فورچون لیست ۱۰۰ محصول برتر که بهترین طراحی‌های دنیای تکنولوژی در عصر جدید را دارند منتشر کرده است. با توجه به درخشش اپل در سال های اخیر جای تعجبی ندارد که این شرکت بیشترین ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

مجله فورچون لیست ۱۰۰ محصول برتر که بهترین طراحی‌های دنیای تکنولوژی در عصر جدید را دارند منتشر کرده است. با توجه به درخشش اپل در سال های اخیر جای تعجبی ندارد که این شرکت بیشترین نماینده را در این لیست دارد.

رتبه اول این لیست مطابق انتظار همگان به آیفون اختصاص داده شده است. این گوشی از سال ۲۰۰۷ و پس از رونمایی رسمی آن توسط استیو جابز فقید، همواره به عنوان یکی از برجسته‌ترین محصولات تاریخ تکنولوژی شناخته می‌شود. مجله فورچون، می گوید «این دستگاهی بود که نحوه زندگی ما را تغییر داد». اما اگر فکر کردید رتبه دوم به شرکت دیگری داده شده، در اشتباهید.

مجله فورچون

رتبه دوم لیست ۱۰۰ محصول برتر مجله فورچون هم به مکینتاش اپل داده شده. این محصول به نوعی کامپیوتر شخصی را باز تعریف کرد و دید بسیاری از کاربران را به دنیای کامپیوتر‌های شخصی تغییر داد. رتبه‌های ۳ تا ۹ اما به اپل اختصاص داده نشده و در رتبه ۱۰، یکی دیگر از شاخص‌ترین محصولات کمپانی سیب گاز زده را شاهد هستیم.

آیپاد به عنوان نجات‌دهنده اپل از ورشکستگی و یک سکوی پرتاب برای این کمپانی به حساب می‌آید. از طرف دیگر، این محصول، معرف بسیاری از کاربران به اکوسیستم اپل بود و شاید اگر در گذشته آیپاد داشته‌اید، همچنان داخل اکوسیستم کمپانی کوپرتینویی گیر کرده‌اید. این محصول به گفته بسیاری از کاربران، اولین گجت اپلی بوده که خریداری کرده‌اند. اکنون از این محصول تنها نسخه تاچ آن باقی مانده، ولی آیپاد با کلیک ویل مخصوصش هنوز در قلب میلیون‌ها نفر جای دارد.

رتبه ۱۴ لیست مجله فورچون به مک بوک پرو اختصاص داد شده است. این لپ تاپ برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و بنا بر گفته‌های منتقدین مجله، «منجر به جدایی افراد خلاق از ورک استیشن‌های رومیزی شد». این لپ تاپ همچنین به اپل کمک کرد که با پاور پیسی وداع کند و قدم به دنیای اینتل بگذارد.

مجله فورچون

اپ استور اپل به عنوان یک فروشگاه برای برطرف کردن نیاز کاربران میلیون‌ها دستگاه کمپانی اپل در جایگاه ۲۲ این لیست ایستاده است. از سال ۲۰۰۸ تاکنون این فروشگاه، به کاربران اجازه داد که گجت‌های خود را مطابق میلشان شخصی‌سازی کنند. از اپل واچ گرفته تا آیپد پرو، تمامی کاربران برای برطرف کردن‌ نیازهای خود و استفاده از میلیون‌ها سرویس مختلف، از اپ استور استفاده می‌کنند.

سیستم‌عامل iOS نیز در جایگاه ۲۶ لیست مجله فورچون قرار گرفته و منتقدین آن را به عنوان سیستم‌عاملی «ساده و قدرتمند» می‌شناسند. اپل واچ هم که از سال ۲۰۱۴ با هدف ادغام قابلیت‌های یک ساعت و دست‌بندی ورزشی به بازار معرفی شد، در جایگاه ۴۶ این لیست قرار گرفته است. اپل پی در جایگاه ۶۴ این لیست قرار دارد و از سال ۲۰۱۳ تاکنون پرداخت‌های کاربران را ساده کرده است.

این‌ها تمامی محصولات اپل بودند، اما محصولات و سرویس‌های دیگری نیز در این لیست قرار گرفته که هر کدام به نوبه خود توانسته‌اند بخشی از زندگی ما را بهتر کنند و آن را به نوعی در جهت خوب تغییر دهند. برای مثال در جایگاه سوم، موتور جستجوی گوگل قرار دارد که همه دیدم زندگی بدون آن، تا چه حد دشوار است. در جایگاه پنجم واکمن سونی قرار دارد که برای همیشه نحوه گوشی دادن کاربران به موسیقی را تغییر داد.

مجله فورچون

تاکسی اینترنتی اوبر و سرویس اشتراکی فیلم و سریال نتفلیکس نیز به ترتیب در جایگاه هفتم و هشتم لیست مجله فورچون قرار گرفته‌اند. شاید یکی از جذاب‌ترین محصولات این لیست، لگو باشد. این اسبا‌ب‌بازی‌ها معمولا اولین چیزی است که در کودکی با آن‌ها سر و کله می‌زنیم و قطعا الان هم که بالغ شده‌ایم، هر از گاهی دوست داریم با لگو بازی کنیم. این اسباب‌بازی دانمارکی در جایگاه نهم لیست قرار دارد.

دیگر محصولی که برای همیشه نحوه مسیریابی کاربران را تغییر داد، گوگل مپس است که در جایگاه ۱۱ لیست فورچون قرار دارد. برای توضیح اهمیت این سرویس نیز کافیست زندگی خود را برای یک لحظه بدون آن تصور کرده و سعی داشته باشید به دیگر نقطه یک شهر سفر کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • _armyn
    _armyn | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

    یکی از ارکان اصلی یک طراحی خوب ایجاد نوآوری هست که اپل اون رو به هیچ عنوان نداره. از طرفی، طراحی محصولاتش اصلا زیبا نیست! برندهای محصولاتی با طراحی خیلی چشم نواز و شیک و جذاب دارن که اپل هیچوقت به پای اونا نمیرسه

    • Hamid Reza
      Hamid Reza | ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

      ناچ صفحه نمایش رو اپل وارد گوشیهای اندرویدی کرد، فیس آیدی که همچنان بی رقیب هست و هیچ کمپانی نمیتونه و نتونسته نمونه ای به دقت فیس آیدی داشته باشه، اپل تیوی، اپ استور، آی پد پرو و.....

مطالب پیشنهادی