ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا، جنرال موتورز و تسلا با تولید دستگاه تنفس مصنوعی به مبارزه با کرونا می روند

با افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده و نیاز مراکز درمانی به دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، دونالد ترامپ از مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز درخواست کرده بود با تولید چنین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

با افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده و نیاز مراکز درمانی به دستگاه های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور)، دونالد ترامپ از مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز درخواست کرده بود با تولید چنین دستگاه هایی به کمک بشتابد. اما ظاهرا در این بین اختلافاتی پیش آمده، چرا که دونالد ترامپ جمعه گذشته با انتشار توئیتی از خانم بارا انتقاد نموده و او را به گرفتن امتیاز متهم کرده بود.

حال خبر می رسد که رئیس جمهور آمریکا به قانون تولید در وضعیت جنگی (Defense Production Act) متوسل شده و به جای خواهش و مذاکره، به جنرال موتورز دستور داده در کوتاه ترین زمان ممکن خط تولید دستگاه های تنفس مصنوعی را راه اندازی کند.

دونالد ترامپ در این رابطه گفته هر چند روند مذاکرات با جنرال موتورز سازنده پیش می رفت، اما مبارزه با ویروس کرونا آنقدر ضرورت دارد که فرصتی برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن و همچنین طی کردن فرایندهای معمول باقی نمی ماند.

بد نیست اشاره کنیم طبق قانون تولید در وضعیت جنگی یا قانون مصوب تولید دفاعی که در سال 1950 میلادی در پاسخ به جنگ کره تصویب شد، رئیس جمهور آمریکا می تواند در صورت تشخیص شرایط اضطراری دستوراتی را به تمامی شرکت ها – چه دولتی چه خصوصی – دیکته کند.

به غیر از جنرال موتورز، ایلان ماسک نیز اخیرا در توئیتر اعلام کرده به نهضت تولید دستگاه های تنفس مصنوعی بیشتر برای بیمارستان های آمریکا می پیوندد. مدیرعامل دو شرکت تسلا و اسپیس اکس که پیشتر با اهدای تجهیزات مراقبت شخصی به کمک مراکز درمانی محلی شتافته بود، گفته با باز شدن گیگافکتوری نیویورک در اولین فرصت از ظرفیت های این کارخانه برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی استفاده خواهد کرد.

البته تا زمان باز شدن گیگافکتوری نیویورک سیتی، ایلان ماسک پیش دستی نموده و طبق صحبت های شهردار شهر، وی صدها دستگاه ونتیلاتور را به بیمارستان های منطقه اهدا کرده است.

کرونا

پس از در خواست دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا از خودروسازان داخلی و خارجی این کشور جهت ساخت ماسک های محافظتی صورت و دستگاه های تهویه مخصوص، تویوتا نیز پس از مرسدس بنز اعلام کرد اولین سری از این ماسک ها را که با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده اند، طی هفته آینده به بیمارستان های ایالت های ایندیانا، کنتاکی، میشیگان و تگزاس تحویل خواهد داد.

این شرکت همچنین غذا رسانی به بخشی از دانش آموزان کم بضاعت و کارگران بیکار شده به دلیل شیوع کرونا در برخی ایالت های امریکا را تقبل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی