ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلند
علمی

صدها هزار ماسک چینی به علت کیفیت پایین از بیمارستان‌های هلند جمع‌آوری شدند

چین یکی از تولیدکنندگان اصلی ماسک در جهان بوده و کشورهای زیادی ماسک‌های موردنیاز خود را از این کشور تامین می‌کنند. هلند به تازگی اعلام کرده ماسک‌های چینی توزیع شده در بیمارستان‌ها را به خاطر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

چین یکی از تولیدکنندگان اصلی ماسک در جهان بوده و کشورهای زیادی ماسک‌های موردنیاز خود را از این کشور تامین می‌کنند. هلند به تازگی اعلام کرده ماسک‌های چینی توزیع شده در بیمارستان‌ها را به خاطر کیفیت پایین، جمع‌آوری کرده است.

هنلد 1.3 میلیون ماسک با نام FFP2 را از چین خریداری کرده که نزدیک به نصف آن‌ها، 600 هزار ماسک را جمع‌آوری کرده. این ماسک‌ها می‌توانند جان پزشکان و پرستاران را به خطر بیاندازند، چرا که موفق به کسب تاییدیه‌های ایمنی نشده‌اند. این ماسک‌ها به خوبی روی صورت قرار نمی‌گیرند و یا پوسته آن‌ها که در حقیقت فیلترهای ریزی برای جلوگیری از انتقال ذرات ویروس هستند، عملکرد مناسبی ندارد. این موارد می‌توانند باعث ابتلای افراد به ویروس کرونا شود.

وزارت بهداشت هلند در این زمینه اعلام کرده: «ماسک‌هایی که عملکرد رضایت‌بخشی نداشتند، بازیابی شده‌اند.»

هلند

تعدادی از این ماسک‌ها توسط سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند (TNO) مورد آزمایش قرار گرفته و در اختیار بیمارستا‌ن‌ها قرار گرفته بودند، اما برخی از آن‌ها بدون پشت سر گذاشتن آزمایش‌ها و کسب الزامات کیفی، در میان مراکز بهداشت توزیع شده بودند. به گفته منابع، این ماسک‌ها کیفیتی پایین‌تر از FFP2 و FPP1 داشته‌اند و در بهترین حالت، دارای FFP0.8 بوده‌اند. بسیاری از بیمارستان‌ها پس از دریافت محموله ماسک‌ها، آن‌ها را فورا پس فرستاده‌اند.

تقاضای بالا برای ماسک باعث شده افراد سودجو تجهیزات نامناسب را تولید و وارد بازار کنند. علاوه بر پزشکان و پرستاران، مردم عادی نیز به علت استفاده از آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند. چندین پزشک در هلند که در مبارزه با ویروس کرونا نقش دارند، از توزیع تجهیزات پزشکی نامناسب و با کیفیت پایین در سراسر کشور، ابراز نگرانی کرده‌اند. در گذشته کشورهای مختلف به کیفیت پایین تجهیزات پزشکی چینی اشاره کرده بودند.

کمبود ماسک‌های باکیفیت در هفته‌های اخیر، باعث شده بیمارستان‌ها از راه‌حل‌های اضطراری استفاده کنند. آن‌ها ماسک‌های قبلی را استریل کرده و دوباره مورد استفاده قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mr. J
    Mr. J | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    خدایا کم بیافرین آدم حسابی بیافرین. چیه این همه آدم الکی تو دنیه عاخه!

  • آریا
    آریا | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    کمونیستای آشغالساز و آشغالخور فقط به دلیل هزینه کارگر پایین بدرد مونتاژ کردن میخورن

  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    برای ایران عادیه جنس چینی.
    چین خیلی وقته به ایران جنس درجه ۳صادر میکنه،
    و بیکاری تزریق میکنه

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    یعنی ببین چه بلایی سر ما بیارن این چینیا
    ریئس استاندارد این مملکت که ماشلا یه بار نشد جلو چیزی بگیره

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

    جالب است که این کثافت‌ها ادعاشون میشه با همین تجهیزات خراب کورونا رو شکست دادن و بعضی ادم‌های احمق هم حرف‌شون رو باور میکنن

مطالب پیشنهادی