ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم «سیب اپ» افشای برخی اطلاعات کاربران خود را تایید کرد

پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینه‌ای می‌گوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۸

پلتفرم «سیب اپ» تایید کرد که اطلاعات برخی از کاربرانش نظیر ایمیل و شماره تماس افشا شده است. این پلتفرم با انتشار بیاینه‌ای می‌گوید دلیل نفوذ اطلاعات، پیکربندی اشتباه فایروال بر روی یکی از ابزارهایی بوده که در سرچ اپلیکیشن‌ها مورد استفاده‌ی کاربران قرار گرفته است.

سیب‌اپ در بیانیه خود تاکید می‌کند که اطلاعات «فقط شامل تعداد محدودی» از ایمیل و شماره همراه است و نفوذ به دیتابیس اصلی سیب اپ صورت نگرفته است: «سایر دیتای کاربران و توسعه‌دهندگان در امنیت کامل است.»

سیب اپ با پذیرش این اتفاق و عذرخواهی از کاربران، اعلام می‌کند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق را انجام داده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که ظهر امروز، یکی از کاربران توییتر اعلام کرد هکری که اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام را بازار سیاه می‌فروشد، مدعی شده که اطلاعات ۵ میلیون کاربر پلتفرم «سیب اپ» را هم در اختیار دارد و این اطلاعات از تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) در دسترس است:

در این میان کاربران دیگری هم در توییتر فارسی اعلام می‌کنند که به دیتابیس سیب‌اپ با حدود ۴.۷ میلیون کاربر دسترسی وجود داشته است. هرچند بیانیه‌ی رسمی سیب اپ می‌گوید که دیتابیس مورد نفوذ قرار نگرفته است.

در این میان «امیر ناظمی»، رییس سازمان فناوری و معاون وزیر ارتباطات، در پاسخ به کاربری که منتقد وضعیت امنیت کاربران در فضای مجازی شده، اعلام می‌کند که سازمان فناوری مسئول پاسخگویی به این حوادث نیست و وظیفه امنیت بخش کسب‌وکار با نیروی انتظامی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • negin2020
    negin2020 | ۱۵ مهر ۱۳۹۹

    سیب اپ که وقتی اکانتاش قطع میشه جواب نمیده اصلا پشتیبانیش من الان اشتراک سیب ایرانی دارم پشتیبانیش همیشه جوابگوئه قطعیشم کمتره از من که تا الان قطع نشده خداروشکر

  • sababanoo
    sababanoo | ۷ مهر ۱۳۹۹

    ینی بدتر از سیب اپ هم مگه داریم این از اطلاعات کاربرا اون از قطعی های زیادش که حتی خود اپلیکیشن سیب اپ هم بالاا نماید دیگه . پشتیبانی هم ضعیف اصلا کسی جواب نمیده . الان بین اپ استور های ایرانی فقط سیب ایرانی خوووبه فقط .

  • Farzin Farzini
    Farzin Farzini | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

    فقط اونجاش که انداخت گردن نیروی انتظامی :)))

  • min
    min | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹

    سیب اپ بی لیاقت آخه تورو چه به این کارا، بکش کنار بذار ملت طبق استاندارد جهانی از app store دانلود کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی