ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15
تکنولوژی

ایسوس از لپ‌تاپ گیمینگ مجهز به دو نمایشگر رونمایی کرد

ایسوس از لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 رونمایی کرده که به گفته ایسوس اولین لپ تاپی با دو نمایشگر است که به طور ویژه برای گیمینگ طراحی شده است. ایسوس سال هاست که لپ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ایسوس از لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 رونمایی کرده که به گفته ایسوس اولین لپ تاپی با دو نمایشگر است که به طور ویژه برای گیمینگ طراحی شده است.

ایسوس سال هاست که لپ تاپ هایی با دو نمایشگر را معرفی می کند اما همچنان در حال عوض کردن فرمول طراحی خود است. Zephyrus Duo 15 GX550 از تاچ پد قرار گرفته در سمت راست کیبورد بهره می برد که شاید از دید بسیاری از کاربران چندان خوش دست نباشد. اما با توجه به این که کاربران هدف این مدل، گیمرها هستند که معمولاً از ماوس استفاده می کنند، مکان تاچ پد احتمالاً از دید آنها اهمیت چندانی ندارد.

نمایشگر لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 ابعاد 15.6 اینچی دارد که بسته به مدل، از پنل با رزولوشن 4K و رفرش 60 هرتز و پشتیبانی از 100 درصد فضای رنگی RGB یا پنل 1080p و 300 هرتز و با نرخ پاسخدهی 3 میلی ثانیه ای بهره می برد.

نمایشگر دوم که در بالای کیبورد قرار گرفته ابعاد 14.1 اینچی دارد و رزولوشن 3840 در 1100 پیکسل و نرخ 60 هرتز را ارائه می دهد. علاوه بر این می توانید بخش بالایی نمایشگر دوم را برای مشاهده راحت تر، با زاویه 13 درجه به سمت بالا حرکت دهید.

لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15

اما کاربرد نمایشگر دوم چیست؟ تصور کنید می توانید می توانید حین بازی، صفحه توییچ را در نمایشگر دوم باز کنید. ایسوس همچنین اعلام کرده که با توسعه دهندگان مختلف همکاری کرده تا برنامه هایی از جمله ابزارهای فتوشاپ با نمایشگر دوم سازگار باشند. همچنین ظاهراً همکاری هایی به منظور بهبود بازی هایی از قبیل League of Legends، فورتنایت و CS:GO در جریان است. اما از آنجایی که لپ تاپ های اندکی از دو نمایشگر بهره می برند نباید به این زودی های انتظار ارائه قابلیت های سازگار با دو نمایشگر در بازی ها و برنامه های متعددی را داشته باشید.

اما به ویژگی های سخت افزاری بپردازیم. گران قیمت ترین مدل لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 از نمایشگر 4K، پردازنده Core i9-10980HK، رم 32 گیگابایتی، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی (با پیکربندی RAID) و کارت گرافیک RTX 2080 Super بهره می برد. این مدل که از 12 خرداد ماه روانه بازار می شود 3700 دلار قیمت دارد.

مدل مجهز به نمایشگر 300 هرتزی در 9 تیر با قیمت 3500 دلار روانه بازار می شود و از کارت گرافیک و پردازنده مشابه بهره می برد اما در عوض 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe دارد. در نهایت مدل 3000 دلاری به پردازنده Core i7-10875H، رم 32 گیگابایتی، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی (با پیکربندی RAID) و کارت گرافیک RTX 2070 Super مجهز شده است.

ظرفیت باتری تمامی مدل ها، 90 وات ساعتی است و شارژ توسط درگاه USB-C (با پشتیبانی از تاندربولت 3) انجام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی