ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

مسابقه درگ لکسوس RC F با نمایندگان بنز و ب ام و؛ سامورایی در برابر چهار آلمانی [تماشا کنید]

دنیای سدان ها و کوپه های لوکس عمدتا توسط خودروسازان آلمانی اشغال شده و آنها بر این بخش از بازار حکمرانی می کنند. مرسدس AMG C63، ب ام و M3 و M4 را می توان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

دنیای سدان ها و کوپه های لوکس عمدتا توسط خودروسازان آلمانی اشغال شده و آنها بر این بخش از بازار حکمرانی می کنند. مرسدس AMG C63، ب ام و M3 و M4 را می توان شاخص ترین مدل های حاضر در این بخش نامید و هر مدل جدیدی که توسعه می یابد، معمولا با آنها مقایسه می شود.

لکسوس RC F یکی از تازه واردهای کلاس کوپه های لوکس به شمار می رود. این خودرو علاوه بر نسخه استاندارد، در نسخه Track Edition نیز عرضه می شود. نسخه مذکور سال گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شده و در مقایسه با نسخه استاندارد حدود 80 کیلوگرم سبک تر است؛ همچنین به دلیل برخی بازنگری های صورت گرفته، موتور آن قدرت بیشتری تولید می کند.

برای ارزیابی عملکرد لکسوس RC F ترک ادیشن، مت واتسون و دیگر دوستان وی در Carwow اخیرا با ترتیب یک مسابقه درگ جذاب، آن را در برابر رقبای مطرح آلمانی قرار داده اند. این رقبا عبارتند از مرسدس AMG C63 S کوپه و ب ام و M4. به منظور مقایسه ای بهتر نسل قبلی سدان C63 و ب ام و M3 نیز در این مسابقه درگ حضور پیدا کرده اند.

مسابقه درگ

لکسوس RC F نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور 5 لیتری V8 دریافت می کند. این موتور در نسخه Track Edition بدون بهره گیری از توربوشارژر توانایی تولید 477 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور را دارد. کوپه 1765 کیلوگرمی ژاپنی ها در انگلستان با قیمتی نزدیک به 60 هزار دلار به فروش می رسد.

در زیر کاپوت ب ام و M4 یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربو با توانایی تولید 430 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این کوپه 1645 کیلوگرمی با پرداخت 66.5 هزار پوند در انگلستان قابل خریداری است.

نسل قبلی M3 دیگر نماینده باواریایی ها در این رویارویی هیجان انگیز است. نیروی این سدان 1605 کیلوگرمی توسط یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی تامین می شود. طبق کاتالوگ موتور M3 قادر است 420 اس بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه حاضر در مسابقه درگ Carwow با پرداخت 25 هزار پوند خریداری شده است.

مسابقه درگ

به سراغ نماینده اشتوتگارتی ها می رویم. وظیفه تامین نیروی مرسدس AMG C63 S کوپه بر عهده همان موتور معروف 4 لیتری V8 و توئین توربو گذاشته شده است. این موتور به گونه ای تنظیم شده که در C63 S برابر با 510 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. علی رغم موتور قوی تر، این خودروی تقریبا 78 هزار پوندی با 1820 کیلوگرم وزن، سنگین ترین مدل حاضر محسوب می شود.

نسل قبلی سدان مرسدس AMG C63 که با کد اتاق W204 شناخته می شود، دومین نماینده مرسدس بنز در این مسابقه تماشایی است. مثل لکسوس RC F و ب ام و M3 موتور AMG C63 نیز به صورت طبیعی تنفس می کند. اما با توجه به حجم 6.2 لیتری این موتور V8 توانایی تولید 460 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد.سدان 1655 کیلوگرمی مرسدس با 19 هزار پوند قیمت ارزان ترین خودروی شرکت کننده در این مسابقه لقب گرفته است.

حال که با مشخصات مدل ها آشنا شدید، در ادامه می توانید ویدیوی مصاف دیدنی آنها را نیز مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی