ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نماوا و فیلیمو از انجمن صنفی VOD کشور خارج شدند

اگرچه مدت‌هاست شنیده می‌شود که فیلیمو و نماوا حضوری رسمی در انجمن صنفی VOD ندارند، اما بالاخره شب گذشته (۱۷ فروردین) این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک به طور رسمی خروج خود را از این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷

اگرچه مدت‌هاست شنیده می‌شود که فیلیمو و نماوا حضوری رسمی در انجمن صنفی VOD ندارند، اما بالاخره شب گذشته (۱۷ فروردین) این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک به طور رسمی خروج خود را از این انجمن اعلام کردند.

فیلیمو و نماوا می‌گویند که به دنبال برخی مصاحبه‌ها، اطلاع‌رسانی‌های نادرست و انتشار آمار غیرواقعی از سوی برخی اعضای انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین کشور، ضمن توضیح روند فعالیت این صنف، به طور رسمی کناره‌گیری‌شان را از عضویت، فعالیت و هرگونه تصمیم‌گیری در این صنف اعلام می‌کنند.

آنطور که به نظر می‌آید مصاحبه‌های اخیر «محمد صراف» که به عنوان مدیرعامل این انجمن شناخته می‌شود،‌ باعث اعلام خروج رسمی بزرگترین بازیگران حوزه VOD در کشور شده است. آخرین مصاحبه‌های رسانه‌ای وی پیرامون طرح اکران اینترنتی آثار سینمایی کشور در قالب طرح «سینما آنلاین» بوده و در این طرح قرار بوده که پلتفرم «فیلمنت» (پلتفرمی که خود صراف مدیریت آن را بر عهده دارد) به عنوان تجمیع کننده لینک آثار سینمایی اکران نشده و متقاضی برای اکران اینترنتی شناخته شود. همچنین پاره‌ای از آمارهای ارائه شده درباره کنسرت‌های آنلاین نیز توسط صراف گفته شده که به نظر می‌آید مورد تایید مدیران مجموعه‌های دیگر نیست.

توییت مدیرعامل مجموعه صبا ایده، مالک آپارات و فیلیمو

گفتنیست این موضوع که مدیریت این انجمن به دستان یکی از مدیران عامل بازیگر نه چندان قدرتمند حوزه سپرده شده نیز در سال‌های اخیر مورد بحث قرار گرفته بود.

در بیانیه مشترک فیلیمو و نماوا ضمن اشاره به زمان آغاز فعالیت این انجمن (که در نیمه دوم سال ۹۶ بود) تاکید شده که هدف ایجاد این انجمن ساختن  یک تشکل صنفی منسجم برای پیشبرد چندجانبه صنعت VOD و IPTV در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بوده اما آنها بر این باور هستند که انجمن هم‌اکنون از نظم و ترتیب و همچنین اهداف اصلی خود دور شده است:

«با عدم تشکیل جلسات انجمن و تغییرات گسترده حوزه VOD و IPTV که در مدت کوتاهی به صورت موازی رقم خورد، عملا انجمن نه کارایی تعریف شده را داشت و نه از سوی اعضای فعال آن به رسمیت شناخته می‌شد. تا اندازه‌ای که در همان دوره نیز کناره‌گیری فیلیمو و نماوا به صورت شفاهی به اعضای انجمن اطلاع رسانی شده بود.

در حال حاضر و بعد از گذشت حدود سه سال از تشکیل انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین، با توجه به شرایط مطرح شده و نیز برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی از سوی برخی اعضای انجمن، فیلیمو و نماوا با اعلام کناره‌گیری رسمی، هرگونه فعالیت صنفی در این انجمن را رد می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه مدت طولانی است دخل و تصرفی در امور انجمن از سوی فیلیمو و نماوا صورت نگرفته، هرگونه اظهار نظر از سوی اعضای انجمن در خصوص تصمیم‌گیری‌های جدید یا اعلام آمار و اطلاعات در حوزه سینما و فرهنگ مورد تایید این دو پلتفرم فعال در حوزه VOD نخواهد بود. »

از آنجایی که اخیرا صدا و سیما با سازمان ساترا (سازمان تنظیم‌ مقررات صوت و تصویر فراگیر) روی فعالیت VODها نظارت دارد و مجوزهای اولیه مربوطه را برای آنها صادر کرده است، به نظر می‌رسد که وجود انجمن صنفی VOD کشور در این مارکت یک موازی‌کاری باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • digiato-2019
    digiato-2019 | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    من از سایت های دانلود فیلم استفاده می کنم سایت های VOD اون قدر فیلم رو سانسور می کنن از فیلم هیچی متوجه نمیشی تازه دوبله های ضعیف هم دارن

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    امیدوارم این کارشون باعث قیلتر شدنشون بشه.

  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    انشالله نابودی همتون

  • مسعود
    مسعود | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    اینا انحصار طلبن نمیخوان بقیه vod ها رشد کنن

مطالب پیشنهادی