ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرایط تحویل هیوندای النترا از طرف کرمان موتور اعلام شد

ظاهرا سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، مقدمات ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک فراهم شده است و کرمان موتور نیز در همین راستا تصمیم به فروش تعداد محدودی از خودروهای هیوندای النترا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۰

ظاهرا سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، مقدمات ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک فراهم شده است و کرمان موتور نیز در همین راستا تصمیم به فروش تعداد محدودی از خودروهای هیوندای النترا و هیوندای آزرا مدل 2018 و 2019 گرفته است. این خودروها براساس شرایط قبلی واردات قرار بود در بهار سال 97 به دست مشتریان برسند اما حالا به نظر می رسد که در نهایت خریداران خودروهای مذکور طعم یک سال تاخیر را خواهند چشید. به هر روی در راستای فروش خودروهای مانده در گمرک، شرایط فروش نقدی خودروهای هیوندای آزرا 2018 و هیوندای آزرا 2019 از سوی کرمان موتور اعلام شده است.

هیوندای آزرا

گفته می شود کرمان موتور به واسطه این طرح فروش هیوندای آزرا 2018 و 2019 را به ترتیب با قیمت های 748،000،000 و 848،000،000 در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. این خودروها طی 60 روز کاری به دست خریداران خود می رسد.

این خودرو از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 187 اسب بخار و 241 نیوتن متر گشتاور سود می برد و جعبه دنده 6 سرعته‌ اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

قیمت جدید هیوندای النترا و شرایط فروش آن نیز اعلام شده است.

هیوندای النترا شرایط فروش

نسخه های فروخته شده از سوی کرمان موتور، هیوندای النترا در مدل های 2018 هستند که قیمت جدید آنان در شرایط فروش نقدی معادل 419 میلیون تومان اعلام شده و موعد تحویل آن 60 روز کاری تعیین شده است.

هیوندا النترا یکی از خودروهای محبوب بازار سدان های وارداتی است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. تقاضایی که امیدواریم کرمان موتور با پایین نگه داشتن قیمت و عرضه مداوم به بازار بتواند پاسخگوی آن باشد تا از بازار سیاه و افزایش قیمت‌های بی‌دلیل آن به خصوص در شرایط فعلی کشور جلوگیری شود. النتراهای تحویلی کرمان موتور به پیشرانه ای 2.0 لیتری با قدرتی در حدود 156 اسب بخار مجهزند و از گیربکس شش سرعته اتوماتیک با انتقال نیرو به چرخ های جلو بهره می برند.

شرایط تحویل هیوندای النترا از جانب کرمان موتور اعلام شد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

شرکت کرمان موتور که به عنوان نماینده هیوندای کره در ایران شناخته می شود، به تازگی به حواله داران هیوندای النترا AD وارداتی گفته است که برای تحویل خودرو باید از سود تاخیر خود صرف نظر کنند.

با توجه به مدارک ارسال شده از جانب برخی مشتریان کرمان موتور، این شرکت مدت ها قبل اقدام به پیش فروش هیوندای النترا AD کرده و حال بعد از ماه ها تاخیر امکان تحویل خودروها را فراهم نموده است. اما کرمان موتور به مشتریان النتراهای وارداتی آمده تحویل گفته است که تاخیر پیش آمده به خاطر مصوبات هیئت دولت پیش آمده و از اختیارات این شرکت خارج بوده است. برای همین اگر مشتریان می خواهند تا خودرویشان را تحویل بگیرند، باید به صورت کتبی عدم محاسبه سود تاخیر را به شرکت اعلام نمایند.

حال این مسئله باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان کرمان موتور شده و تعدادی از حواله داران هیوندای النترا AD، خواستار محاسبه سود تاخیر خود هستند.

از سال ۱۳۹۷ مصوبه های هیئت دولت در خصوص واردات خودرو و تغییرات بدون برنامه ریزی قوانین ترخیص خودروها از گمرک، باعث شد تا بی نظمی شدیدی در تحویل خودروها و مدیریت بازار خودروهای وارداتی به وجود آید. بر اساس تصاویر موجود از گمرک هایی چون گمرک شهید رجایی استان هرمزگان، شرکت کرمان موتور در سال ۱۳۹۷ تعداد قابل توجهی از محصولات هیوندای را مانند توسان، النترا، سانتافه و آزرا به ایران آورده بود و برنامه عرضه آن ها را داشت. اما مصوب های هیئت دولت موجب به هم ریختن نظم عرضه این شرکت شد و حال کرمان موتور به خاطر این مسئله، از تخصیص سود تاخیر به مشتریان امتناع می کند.

با نگاهی بی طرفانه بدیهی است که مشکل پیش آمده در تحویل هیوندای النترا AD به خاطر مصوبه های عجیب دولت بوده و مدیریت این مسئله ارتباطی به کرمان موتور نداشته است. اما از آن طرف مشکلات ترخیص خودروهای مانده در گمرک برای تمام شرکت های واردکننده بوده و کرمان موتور می توانسته تا به روش برخی شرکت های واردکننده فعالیت کند.

بسیاری از شرکت های واردکننده در آخرین محموله های گمرکی خود، تعدادی خودرو داشتند که هنوز پیش فروش نشده بود و عملا تعهدی برایشان وجود نداشت.

شرکت هایی مانند پرشیا خودرو، آرین موتور، آسان موتور، کیان موتور وارنا و… پس از آغاز فرایند ترخیص خودروهای مانده در گمرک، موجودی اضافه خود به فروش رساندند. اما شرکتی مانند کرمان موتور، دقیقا در زمانی که گمرک های کشور امکان ترخیص خودروها را نداشتند و دولت زمان مشخص و مقرری را برای خروج خودروها از گمرک اعلام نکرده بود، اقدام به پیش فروش هیوندای النترا AD نمود. لذا تا حدی هم مدیریت شرکت کرمان موتور باید بپذیرد که در زمان برقراری طرح پیش فروش، چنین ماجرایی قابل پیش بینی بوده و خود ریسک این سبک فعالیت را پذیرفته اند. در غیر این صورت کرمان موتور می توانست مانند برخی شرکت ها دیگر پس از ترخیص هیوندای های خود فروش محصولاتش را انجام دهد و چنین حواشی را ایجاد نکند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    قیمتها رو به ریال،واحد رسمی پول جمهوری اسلامی ایران ذکر کنید
    مثل
    ۸/۴۸۰/۰۰۰/۰۰۰

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی