ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معاون جدید امور فضای مجازی دادستان کل کشور
تکنولوژی

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ معرفی شد

مراسم معارفه معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ با حضور  دادستانی کل کشور رگزار شد. در این مراسم اعلام شده فضای مجازی یکی از نعمات خداوند است که بشریت نتوانسته به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴

مراسم معارفه معاون امور فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ با حضور  دادستانی کل کشور رگزار شد. در این مراسم اعلام شده فضای مجازی یکی از نعمات خداوند است که بشریت نتوانسته به درستی از آن استفاده نماید و ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های جاویدنیا در سمت قبلی سرپرستی معاونت امور فضای مجازی، ادامه ماموریت وی به «جواد بابایی» محول شد.

آنطور که خبرگزاری میزان (وابسته به قوه قضاییه) گزارش کرده، در این مراسم «محمد جعفر منتظری» با اشاره به اهمیت بسیار بالای فضای مجازی تاکید کرد که تا به امروز بیشترین ساماندهی فضای مجازی را در کشور شخص رهبری بر عهده داشته است: «ایران در سنوات مختلف پس از انقلاب در مسیر رشد و تعالی و پیشرفت با موانع و چالش‌هایی مواجه بوده است، اما این‌ها باعث نگردیده که از مسیر پیشرفت و موفقیت خارج شویم و ان‌شاءالله این حرکت با تلاش خدمتگزاران و دلسوزان نظام ادامه خواهد داشت.»

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های جاویدنیا در سمت سرپرستی معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور تقدیر و جواد بابایی به سمت معاون امور فضای مجازی دادستانی کل معرفی شد.

مهر ماه سال ۹۷ بود که جواد جاویدنیا پس از «عبدالصمد خرم‌آبادی» سرپرست معاونت فضای مجازی کشور شد. او طی دوره فعالیت خود سعی کرد ارتباط خوبی با کسب‌وکارهای مجازی داشته باشد و در زمان او اتفاق‌های مختلفی رخ داد. صدور بخش‌نامه و ابلاغ آن به تمامی دادستانی‌های کل کشور برای جلوگیری از فیلتر کسب‌وکارها بدون اطلاع‌رسانی آنها براساس قانون جرایم رایانه‌ای، مسدود شدن سایت‌های دانلود فیلم، ارائه پیش‌نویس مسائل حقوقی VPN قانونی، عدم دسترسی به اطلاعات استارتاپ‌ها از سوی نهادهای مختلف مگر با حکم قضایی از جمله اقداماتی است که در زمان سرپرستی او بر این معاونت انجام شده است.

هفته گذشته بود که جواد جاویدنیا با انتشار نامه‌ای اعتراض آمیز در شبکه‌های پیام‌رسان داخلی از وضعیت موجود در فضای مجازی داخل کشور و از فعالیت بدون ضابطه اینستاگرام انتقاد کرد و اعلام کرد که عده‌ای نمی‌گذارند تا او بتواند ماموریت خود را به درستی انجام دهد.  در این نامه با اشاره به برخی «لایوهای متعفن اینستاگرامی» آمده بود که:‌ «ای کاش کسانی که از مسئولیت داشتن فقط فریاد زدن بی عمل را آموخته اند  لحظه‌ای غیرت کنند و این لایوها را ببینند و با خود بگویند با شیوه عملکرد خود چه بر سر نسل جوان کشور آورده‌اند؟»

معاون جدید امور فضای مجازی دادستان کل کشور

گفتنیست «جواد بابایی» پیش‌تر، سرپرست دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای بوده و یکی از معروف‌ترین رخدادهایی که در زمان ریاست وی در این دادسرا رخ داد، پروژه عنکبوت ۱ و ۲ بود که با کمک سپاه پاسداران و پلیس فتا صورت گرفت و هدف آن «پاکسازی مدلینگ غیراسلامی» در شبکه‌هایی چون فیس‌بوک و اینستاگرام بود. در این پروژه اعلام شد پس از «شناسایی» ۱۷۰ نفر از اداره‌کنندگان صفحه‌های مدلینگ، برای ۲۹ نفر «پرونده قضایی» تشکیل شده که هشت نفر بازداشت شدند. همچنین همچنین در زمان سرپرستی بابایی، مساله لزوم نظارت بر محتوای بازی‌های رایانه‌ای بیش از پیش صورت گرفت و ارتباط این دادسرا با ستاد بازی‌های رایانه‌ای کشور بیشتر شد.

تا به این لحظه نقل قول رسمی و جدیدی از دبیر جدید کارگروه فیلترینگ پیرامون فعالیت تازه خود منتشر نشده و باید دید که جواد بابایی با نشستن بر این سمت قصد دارد چه رویه‌ای را پیش بگیرد و سیاست‌های او در قبال فیلترینگ و وضعیت کسب‌وکارهای دیجیتال چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    قیافه رو نگاه ...

  • h.b
    h.b | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    تتلو اولش خوب بود الان که اینجوری شده به خاطر محدودیت های شماست ، محدودیت های بیشتر مساوی است با تتلو های بیشتر ،

    • Hossein MI
      Hossein MI | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

      اینکه بخاطر محدودیت‌ها لجن بودن یک نفر رو توجیح کنیم اصلا درست نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی