ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

امید تازه برای درمان کرونا؛ محققان از تاثیر مثبت دو دارو روی کووید-۱۹ خبر می‌دهند

محققان کره‌ای عملکرد ۴۸ دارویی که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تاییدیه دریافت کرده‌اند، برای مبارزه با کووید-۱۹ مورد بررسی قرار دادند که دو مورد آن‌ها، می‌توانند در درمان این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

محققان کره‌ای عملکرد ۴۸ دارویی که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تاییدیه دریافت کرده‌اند، برای مبارزه با کووید-۱۹ مورد بررسی قرار دادند که دو مورد آن‌ها، می‌توانند در درمان این بیماری موثر باشند. با توجه با این موضوع که این داروها برای درمان بیماری‌های دیگر تاییدیه دریافت کرده‌اند، زمان موردنیاز برای کسب تاییدیه برای درمان کرونا کاهش پیدا می‌کند.

این تحقیق که در ژورنال American Society for Microbiology به چاپ رسیده، داروهای موردنظر را روی سلول‌های Vero، خط سلولی توسعه یافته از سلول‌های کلیوی میمون سبز آفریقایی آزمایش کرده‌. این سلول‌ها معمولا برای رشد ویروس‌ها جهت تولید واکسن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس گفته نویسندگان این تحقیق، در آزمایش‌های صورت گرفته یک داروی آنتی هلمینتیک با نام «نیکلوزاماید» فعالیت قدرتمندی در مقابله با ویروس SARS-CoV-2 از خود نشان داده. در این تحقیق نوشته شده:

«جای تعجبی وجود ندارد چرا که عملکرد ضد ویروسی این دارو به خوبی شناخته شده که شامل خواص ضد ویروسی آن در برابر سارس و مرس می‌شود.»

یکی از مشکلات نیکلوزاماید، جذب کم آن است که با کاهش دوز آن برای رسیدن به بافت موردنظر، قدرت آن کم می‌شود. با این وجود، توسعه بیشتر یا فرمولاسیون جدید می‌تواند تحویل اثربخش دارو به بافت موردنظر را تقویت کند.

کرونا

«سیکلسونید» که برای درمان آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد، داروی دیگری بوده که در برابر کرونا عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. محققان اعلام کرده‌اند در تحقیقی در اوایل سال جاری میلادی، گزارش شده که مصرف این دارو برای ۳ بیمار مبتلا به SARS-CoV-2 نشان‌دهنده فعالیت ضد ویروسی بوده و همچنین مشخص شده که هدف مولکولی این دارو پروتئینی ویروسی با نام «Nsp15» است.

محققان در نهایت اعلام کرده‌اند:

«با فعالیت ضد التهابی ثابت شده، سیکلسونید شاید به عنوان دارویی قدرتمند برای کنترل کرونا تجویز شود.»

فعالیت ضد التهابی این دارو می‌تواند نقش مهمی در کاهش یا جلوگیری از طوفان‌های سیتوکین، واکنش التهابی بیش از حد سیستم ایمنی که می‌تواند باعث مرگ بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شود، داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

    کاش فقط مشکل کرونا بود

مطالب پیشنهادی