ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراحی خودرو در خانه؛ روش کاری مهندسان فورد در دوران قرنطینه جهانی

مهندسین خودرو در سرتاسر جهان به علت محدودیت های آمد و شد با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه تحقیقات و توسعه مواجه شدند. با این وجود مهندسین بیکار ننشستند و دست به کارهای خلاقانه ای برای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

مهندسین خودرو در سرتاسر جهان به علت محدودیت های آمد و شد با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه تحقیقات و توسعه مواجه شدند. با این وجود مهندسین بیکار ننشستند و دست به کارهای خلاقانه ای برای به حرکت در آوردن چرخ این صنعت بزرگ زدند.

بسیاری از خودروسازان پیش از قرنطینه محصولات پرتوتایپ و آزمایشی خود را به خانه های مهندسین منتقل کردند تا در زمان قرنطینه امکان کار بر روی آن ها وجود داشته باشد.

به طور مثال شرکت فورد در حدود 1500 مهندس فقط در ملبورن استرالیا دارد که در حال کار بر روی محصولات عرضه شده در کشور چین و دیگر کشورهای آسیایی اند. البته ناگفته نماند که بسیاری از مراکز تحقیقاتی حضوری خودروسازان همچون مراکز تست گازهای آلایندگی تعطیل شده است.

در حال حاضر مهندسین فورد در حال کار بر روی نسل جدید فورد برانکو و پیکاپ رنجر هستند که پیش از این عکس هایی نیز از هر دو محصول پیش از معرفی رسمی منتشر شده بود.

ford-ranger-raptor (2)

در دیگر گزارشی که از شرکت فورد در شبکه CNN منتشر شد این شرکت با در اختیار قرار دادن چندین دستگاه موستانگ Mach E به مهندسین خود امکان کار در خانه را بر روی اولین محصول تمام برقی تولید انبوه این شرکت فراهم کرده است. به طور مثال یکی از این مهندسین وظیفه تست و بررسی بخش نرم افزاری کنترل کننده های موتورهای الکتریکی موستانگ Mach E را در حین قرنطینه بر عهده داشته است.

دیگر خودروسازی که در دوران قرنطینه فعالیت گسترده ای داشته است شرکت تویوتا بوده است که در حال کار بر روی نسل جدید تویوتا هایلوکس است.

مهندسین خودرو

در حال حاضر به دلیل پیچیدگی زیاد وسایل نقلیه امروزی مهندسین تا 5 سال بر روی نمونه های اولیه خودروها کار می کنند تا در نهایت این خودروها آماده عرضه به بازار شوند به همین دلیل خودروسازان تحت هیچ شرایطی امکان توقف کار خود را ندارند و ویروس کرونا شاید یکی از بزرگ ترین سدها بر روی توسعه و تحقیق در این صنعت در 100 سال گذشته پس از جنگ های جهانی اول و دوم به شمار برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی