ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

آمریکا و هواوی در یک قدمی همکاری برای تدوین استانداردهای 5G

وزارت بازرگانی آمریکا در آستانه تصویب قانون جدیدی است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد در تدوین استانداردها برای شبکه های نسل پنجم با هواوی همکاری داشته باشند. بعد از آنکه وزارت بازرگانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

وزارت بازرگانی آمریکا در آستانه تصویب قانون جدیدی است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد در تدوین استانداردها برای شبکه های نسل پنجم با هواوی همکاری داشته باشند.

بعد از آنکه وزارت بازرگانی آمریکا نام هواوی را در فهرست سیاه مراودات تجاری خود قرار داد، مهندسان شرکت های آمریکا همکاری با این غول تکنولوژی چینی برای توسعه استانداردهای 5G را متوقف کردند. قرار گرفتن نام هواوی در این فهرست شرکت های آمریکایی را دچار نوعی ابهام کرد که کارکنانشان چه اطلاعات و فناوری هایی را میتوانند با هواوی به اشتراک بگذارند.

به باور مقامات دولتی و اهالی صنعت، این اقدام آمریکا به ضرر آن تمام شد؛ در جلساتی که برای تدوین پروتکل ها و استانداردهای فنی مورد نیاز به منظور عملکرد روان تجهیزات تولیدی شرکت های مختلف برگزار شد هواوی دست بالاتر را داشت و مهندسان آمریکایی سکوت اختیار کرده بودند.

وزارت بازرگانی آمریکا اردیبهشت سال گذشته بود که نام هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد و اعلام کرد که به خاطر برخی نگرانی های امنیتی در سطح ملی شرکت های آمریکایی دیگر امکان همکاری با هواوی در زمینه توسعه شبکه های 5G را نخواهند داشت. به موجب این ممنوعیت فروش کالاها و تکنولوژی های آمریکایی به این شرکت محدود شد و پرسش هایی در مورد نحوه حضور شرکت های آمریکایی در سازمان های تدوین کننده استانداردهای صنعت مطرح گردید.

شبکه 5G

بعد از یکسال ابهام، وزارت بازرگانی آمریکا پیشنویس قانون جدیدی را تدوین کرده تا این مشکل را برطرف نماید. این قانون که هنوز امکان تغییرش هم وجود دارد به شرکت های آمریکایی امکان می دهد تا در سازمان های قانونگذاری که هواوی نیز در آنها عضویت دارد حضور مستمر داشته باشند.

این پیشنویس حالا مراحل پایانی بازنگری اش را در وزارت بازرگانی آمریکا طی می کند و در صورت نهایی شدن باید موافقت دیگر سازمان های آمریکایی را نیز دریافت کند. البته هنوز مشخص نیست که کل این فرایند چقدر طول می کشد یا اینکه سازمان دیگری به این قانون اعتراض خواهد کرد یا خیر؟

دولت آمریکا دوست دارد که شرکت های آمریکایی با هواوی در رقابت باشند اما سیاست های این دولت ناخودآگاه باعث شده که شرکت های آمریکایی جایگاه خود را در قبال هواوی و دیگر شرکت های ممنوعه موجود در لیست سیاه آمریکا از دست بدهند.

گفتنی است ماه گذشته شش سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای برای وزارت های بازرگانی، کشور، دفاع و انرژی آمریکا بر ضرورت تصویب قوانینی تاکید کردند که براساس آنها حضور آمریکا در جلسات تدوین استاندارد برای 5G منوط به حضور نداشتن هواوی در جلسات نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی