ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش «متریکس» از تاثیر ماه رمضان روی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها

«متریکس» که یک پلتفرم ایرانی آنالیز موبایل مارکتینگ (Mobile Measurement Platform یا MMP) است، به تازگی گزارشی منتشر کرده که به بررسی تاثیر ماه رمضان روی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها پرداخته است. آمارهای موجود در این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

«متریکس» که یک پلتفرم ایرانی آنالیز موبایل مارکتینگ (Mobile Measurement Platform یا MMP) است، به تازگی گزارشی منتشر کرده که به بررسی تاثیر ماه رمضان روی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها پرداخته است.

آمارهای موجود در این گزارش بر اساس مقایسه ۱۰ روز پس از آغاز ماه رمضان و ۱۰ روز پیش از ماه رمضان از بانک‌ داده‌های متریکس استخراج شده است.

این آمارها مربوط به بیشتر از ۳۵۰ اپلیکیشنی است که از پلتفرم متریکس استفاده می‌کنند. همچنین گزارش متریکس حکایت از آن دارد که میانگین تعداد سشن روزانه بیشتر از ۶۰ میلیون بوده است.

متریکس
تغییرات میزان تعامل کاربران با اپلیکیشن‌ها در ساعت مختلف شبانه‌روز

در این گزارش یکی از مواردی که جلب توجه می‌کند، تغییرات میزان ارتباط کاربران با اپلیکیشن‌ها در ساعات مختلف شبانه روز قبل و پس از آغاز ماه رمضان است. بر اساس نمودار منتشر شده، کاربران هنگام سحر نسبت به گذشته بیشتر سراغ اپلیکیشن‌ها می‌روند، اما در هنگام افطار کمتر از گذشته از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند که البته این موضوع در ساعات بعد از افطار نیز صادق است.

متریکس
درصد تغییرات رخدادهای درون اپلیکیشن‌ها به تفکیک دسته‌های مختلف

در این گزارش به افزایش و کاهش استفاده از اپلیکیشن‌ها در دسته‌های مختلف اشاره شده. میزان استفاده از اپلیکیشن‌های سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی، رفت و آمد، عکاسی و ویدیو، پزشکی، خرید و سفر افزایش داشته که در صدر آن‌ها سرگرمی با افزایش ۷۰ درصدی استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل برنامه‌های مربوط به سبک زندگی، آشپزی و رستوران، امور مالی و تناسب اندام کمتر توسط کاربران استفاده شده‌اند.

متریکس
تغییرات تعداد رخدادهای درون اپلیکیشن‌ها در ساعت مختلف شبانه‌روز

در بخش آخر گزارش متریکس به نمودار تغییرات تعداد رخدادهای درون اپلیکیشن‌ها قبل و پس از آغاز ماه رمضان در ساعات مختلف شبانه روز برمی‌خوریم. بر اساس این نمودار، تعداد رخدادها نزدیک به سحر در ماه رمضان افزایش داشته، اما در ساعات نزدیک به افطار با کاهش روبه‌رو شده. پس از پایان افطار و نزدیک به نیمه شب، تعداد رخدادها افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی