ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سگ رباتیک اسپات چوپانی می‌کند [تماشا کنید]

چوپان‌ها معمولاً از سگ‌ها برای هدایت کردن گله گاو و گوسفند استفاده می‌کنند، اما حالا به نظر می‌رسد رقیبی جدی برای انجام این کار پیدا شده است. در کلیپی که به تازگی منتشر شده، سگ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

چوپان‌ها معمولاً از سگ‌ها برای هدایت کردن گله گاو و گوسفند استفاده می‌کنند، اما حالا به نظر می‌رسد رقیبی جدی برای انجام این کار پیدا شده است. در کلیپی که به تازگی منتشر شده، سگ رباتیک اسپات مثل یک چوپان حرفه‌ای گله گوسفندان را هدایت می‌کند.

شرکت «Rocos» که در زمینه توسعه نرم افزار برای ربات‌ها فعالیت می‌کند، کلیپ جدیدی از سگ رباتیک شرکت بوستون داینامیکس به نام «اسپات» منتشر کرده و مهارت‌های چوپانی آن را در مراتع کشور نیوزلند به تصویر کشیده است.

شرکت Rocos در این ویدیو به پیشرفت‌هایی در کشاورزی اشاره کرده که به لطف سگ رباتیک اسپات دستیابی به آن‌ها امکان پذیر می‌شود. هدایت کردن گله گوسفندان بدون نظارت انسان، یکی از این پیشرفت هاست. شرکت یاده شده می‌گوید سگ رباتیک اسپات دقت برآورد تولید محصول را افزایش می‌دهد، کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کند و دقت کشاورزی را بالا می‌برد.

در این ویدیو سگ رباتیک اسپات با اتکا به دوربین های فروسرخ، فناوری‌های نقشه برداری لحظه‌ای و سنسورهای پیشرفته حین نظارت بر محصولات باغ، مسیریابی در زمین‌های ناهموار، عبور از روی پل چوبی و در نهایت هدایت گله گوسفندان نشان داده می‌شود.

چوپانی سگ رباتیک اسپات در مراتع نیوزلند

شرکت Rocos در این ویدیو از توسعه سیستمی خبر می‌دهد که به وسیله آن می‌توان چندین سگ رباتیک اسپات را از راه دور کنترل کرد. ربات‌ها به کمک این سیستم می‌توانند به شکل مستقل از هم کار کرده و کمی از فشار کار کردن در مزرعه‌ها و دامداری‌های بزرگ را برای نیروی انسانی بکاهند.

دیدن سگ رباتیک اسپات حین هدایت کردن گله گوسفندان با توجه به توانایی‌های این ربات، تعجب آور نیست. این ربات در گذشته دستیار پزشکان برای معاینه بیماران مشکوک به کرونا بوده، در پارک‌های سنگاپور برای نظارت بر رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی به کار گرفته شده و به اسب درشکه نیز تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی