ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و گوگل فناوری ردیابی تماس کرونا را آماده کردند؛ ۲۲ کشور خواهان استفاده

گوگل و اپل فناوری ردیابی تماس کرونا را در اختیار کشورهای دنیا قرار دادند. تاکنون ۲۲ کشور خواهان رابط برنامه نویسی کاربردی (API) این فناوری شده‌اند که به کمک آن می‌توان اپلیکیشن ردیابی تماس را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

گوگل و اپل فناوری ردیابی تماس کرونا را در اختیار کشورهای دنیا قرار دادند. تاکنون ۲۲ کشور خواهان رابط برنامه نویسی کاربردی (API) این فناوری شده‌اند که به کمک آن می‌توان اپلیکیشن ردیابی تماس را توسعه داد.

اپل و گوگل اواخر فروردین ماه امسال از همکاری مشترک برای توسعه فناوری ردیابی تماس کرونا خبر دادند. این فناوری که با بلوتوث داده‌ها را بین گوشی‌ها رد و بدل می‌کند، در صورت مثبت اعلام شدن آزمایش کرونا کاربر، به کسانی که با او در تماس بوده‌اند نوتیفیکیشن ارسال می‌کند.

این فناوری داده‌های مربوط به موقعیت مکانی را جمع آوری نکرده و امکان تشخیص هویت کاربر از طریق آن وجود ندارد. علاوه بر این امکان غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد.

فناوری ردیابی تماس کرونا گوگل و اپل منتشر شد

اپل و گوگل تنها API این فناوری را منتشر کرده‌اند و وظیفه توسعه اپلیکیشن ردیابی بر دوش وزارت بهداشت کشورها است. برای جلوگیری از اختلال در نتایج، به هر کشور تنها یک API برای توسعه یک اپلیکیشن داده خواهد شد، البته در صورتی که کشوری خواهان توسعه اپ‌ها برای مناطق مختلف باشد امکان دریافت چند API وجود دارد.

تاکنون ۲۲ کشور خواهان دریافت API فناوری ردیابی تماس کرونا شده‌اند و اپل و گوگل امیدوارند در هفته‌های آتی کشورهای بیشتری این فناوری را درخواست کنند. البته سازمان جهانی بهداشت برای همه کشورها اپ شناسایی و ردیابی شیوع کرونا را توسعه می‌دهد و احتمالا از فناوری این دو شرکت استفاده خواهد کرد.

اپل با انتشار آپدیت iOS 13.5 امکان ردیابی تماس کرونا را برای آیفون‌ها فراهم کرد. آپدیت جدید گوگل پلی سرویس نیز به زودی پشتیبانی از این قابلیت را برای اندروید 6.0 به بعد امکان پذیر می‌کند.

با وجود اقدامات اپل و گوگل برای حفاظت از حریم شخصی کاربران از جمله رمزگذاری تمام داده‌های جمع آوری شده توسط بلوتوث، پیش بینی می‌شود این فناوری نگرانی‌هایی را در مورد حریم شخصی به وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲ خرداد ۱۳۹۹

    ما که از دنیا عقب افتادیم

مطالب پیشنهادی