ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امکان اضافه کردن شماره به فهرست مخاطبان با اسکن کد QR در بتای جدید واتساپ

پیام رسان واتساپ برای اندروید در دو شاخه ارائه می شود: پایدار و بتا. کاربران نسخه پایدار معمولا همان مصرف کنندگان معمولی هستند در حالی که نسخه بتا فرصت استفاده از امکاناتی را فراهم می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

پیام رسان واتساپ برای اندروید در دو شاخه ارائه می شود: پایدار و بتا. کاربران نسخه پایدار معمولا همان مصرف کنندگان معمولی هستند در حالی که نسخه بتا فرصت استفاده از امکاناتی را فراهم می کند که هنوز در دست توسعه قرار دارند و احتمال عرضه نهایی شان صد درصد نیست.

اما بارها شده که در نسخه بتای واتساپ شاهد ارائه امکاناتی باشیم که بالاخره به دست مصرف کنندگان نهایی رسیده اند و از آن جمله میتوان به پشتیبانی از دستگاه های مختلف، انقضای پیام ها، اشتراک گذاری استوری های فیسبوک، استیکرهای کارتونی و حتی دارک مد اشاره کرد. قبلا نیز در یکی از بتاهای واتساپ اشاره هایی به پشتیبانی از کد QR برای پروفایل ها شده بود و حالا در تازه ترین بتای واتساپ شاهد ارائه چنین قابلیتی هستیم.

طبق گزارشی که توسط WaBetaInfo منتشر شده نسخه بتای v2.20.171 واتساپ از کدهای QR برای پروفایل های کاربری پشتیبانی می کند؛ این به روز رسانی در واقع از نوع آپدیت سمت سرور است اما برای استفاده از آن باید تازه ترین بتای واتساپ را نصب کنید.

اسکن کد QR

همانطور که از نام این آپدیت بر می آید به لطف آن کاربران میتوانند کد QR خود را داشته باشند و آن را با دوستان شان به اشتراک بگذارند. در ادامه آنها نیز میتوانند صرفا با اسکن کردن کد یاد شده شماره موبایل فرد مورد نظر را به فهرست مخاطبان خود اضافه نمایند.

از آنجا که برای استفاده از واتساپ در اختیار داشتن شماره موبایل ضروری است صرفا با اضافه شدن شماره های جدید به آدرس بوک تلفن همراهتان میتوانید آن فرد را در فهرست مخاطبان واتساپ خود نیز داشته باشید.

برای پیدا کردن کد QR واتساپی خود باید به بخش تنظیمات این پیام رسان بروید و روی آیکون QR کد در نزدیکی اطلاعات پروفایل خود کلیک کنید. با این کار صفحه جدیدی درون برنامه برایتان باز می شود که در تب اول میتوانید کد QR خود را مشاهده کنید و در تب دوم کد QR دوستان خود را اسکن نمایید.

در بتای جدید واتساپ همچنین یک آیکون انتخاب عکس هم دیده می شود که نشان می دهد امکان اسکن کد QR از روی عکس هایی که قبلا در گالری موبایل خود داشته اید هم وجود خواهد داشت. اما اگر نگران اشتراک گذاری بی اجازه شماره موبایل خود با کمک این قابلیت جدید هستید باید بگوییم واتساپ امکان باطل کردن کد QR را نیز در بتای جدید اضافه کرده است.

همانطور که بارها در این مطلب اشاره شد این قابلیت صرفا در تازه ترین بتای واتساپ فراهم است و اطلاعاتی در مورد احتمال ارائه آن در نسخه پایدار وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pesar
    pesar | ۲ خرداد ۱۳۹۹

    اينا چيه اضافه ميكنه...

    يعني واقعا حقش نيست يك ميليارد كاربر داره

    فسيل لعنتي يك زماني تلگرام شعارش اين بود كه مثل واتس اپ ،اما امن تر...

    الان اندازه 20 سال با هم فاصله گرفتن...
    واتس اپ دقيقا مثل روزاي اول تلگرامه...

    • peyman57
      peyman57 | ۲ خرداد ۱۳۹۹

      دقیقن منم به همین فکر میکردم :)

  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲ خرداد ۱۳۹۹

    خیلی چـ.رت که بعد از حذف کردن پیام باید به طرف توضیح بدی که چی فرستادی و چرا حذف کردی

مطالب پیشنهادی