ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا و اسپیس ایکس تاریخ انجام اولین پرواز سرنشین دار کپسول دراگون را تایید کردند

پس از بررسی‌های زیاد، ناسا به اسپیس ایکس اعلام کرد که می‌تواند فضانوردان آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کند. در حالی که کارهای دیگری برای ارسال این افراد به فضا باقی مانده و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

پس از بررسی‌های زیاد، ناسا به اسپیس ایکس اعلام کرد که می‌تواند فضانوردان آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کند. در حالی که کارهای دیگری برای ارسال این افراد به فضا باقی مانده و همچنین روز دوشنبه بازدید دیگری از تاسیسات صورت می‌گیرد، مشکل جدی برای این ماموریت ایجاد نخواهد شد.

رئیس ناسا، «جیم برایدنستاین» طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:

«یک بررسی خوب و گفتگوی عالی بود. من فکر می‌کنم که برای تمام افراد حاضر در اتاق مشخص بود که حالا زمان صحبت درباره بروز هرگونه چالش است. ما خود را برای پرتاب چند روز آینده آماده می‌کنیم.»

۷ خرداد ماه اسپیس ایکس برای اولین بار دو فضانورد ناسا، «داگلاس جی. هارلی» و «روبرت ال. بهنکن» را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب می‌کند. این پرواز آخرین تست برای اسپیس ایکس به عنوان بخشی از برنامه تجاری Crew ناسا محسوب می‌شود که به شرکت‌های خصوصی اجازه می‌دهد که فضاپیما برای ارسال فضانوردان به ISS و بازگشت آن‌ها به زمین تولید کنند.

اسپیس ایکس برای این پرتاب، کرو دراگون را برای مدت زمان ۶ سال توسعه و مورد آزمایش قرار داده است و حالا کمتر از یک هفته دیگر قصد دارد توسط آن فضانورد به ایستگاه بین‌المللی فضایی ارسال کند.

اسپیس ایکس

در بررسی‌های صورت گرفته توسط مقامات، به برخی از موضوعات فنی که می‌توانند در طی پرواز دردسرساز شوند، پرداخته شد که برای مثال می‌توان به چترهای نجات کرو دراگون اشاره کرد که چندین سال گذشته مورد آزمایش‌های گسترده‌ای قرار گرفته. در این بررسی‌ها همچنین به مشکل فنی ناخواسته‌ای اشاره شد که سال گذشته میلادی انفجار کپسول کرو دراگون را روی زمین در پی داشت.

اسپیس ایکس دیروز آزمایش «آتش بی‌حرکت» را برای راکت فالکون ۹ انجام داد که وظیفه ارسال Demo-2 را برعهده دارد. طی این آزمایش راکت روی زمین می‌ماند اما تمام سیستم‌های آن در هنگام احتراق موتور مورد بررسی قرار می‌گیرند. روز دوشنبه فضانوردان ناسا تمرینی با نام «تمرین لباس خشک» انجام می‌دهند که در طی آن لباس‌های فضایی مخصوص اسپیس ایکس را به تن می‌کنند و تمام مراحلی که برای پرتاب لازم است را انجام می‌دهند.

روز دوشنبه بررسی دیگری توسط ناسا و اسپیس ایکس انجام می‌شود و همچنین اطلاعات جمع آوری شده از تست احتراق و همچنین تمرین لباس خشک مرور خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ خرداد ۱۳۹۹

    به امید موفقیت.
    به صورت زنده از یوتوب خواهیم دید

  • مسعود
    مسعود | ۳ خرداد ۱۳۹۹

    به سلامتی انشالله

مطالب پیشنهادی