ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل جدید محصولات مازراتی با پرچمداری سوپر اسپرت MC20 معرفی می شود

مازراتی برند دوست داشتنی ایتالیایی خود را برای عرضه نسل جدیدی از محصولات آماده می‌کند و با سرمایه گذاری میلیون یورویی در این راه قصد دارد تا فروش خود را در عرض 3 سال 3 ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مازراتی برند دوست داشتنی ایتالیایی خود را برای عرضه نسل جدیدی از محصولات آماده می‌کند و با سرمایه گذاری میلیون یورویی در این راه قصد دارد تا فروش خود را در عرض 3 سال 3 برابر افزایش دهد.

پرچمدار محصولات جدید شرکت مازراتی سوپرخودرو MC20 خواهد بود که به طور کامل در داخل این شرکت طراحی و مهندسی شده است و در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

مازراتی

به دلیل گسترش ویروس کرونا در اروپا معرفی این سوپرخودرو عقب افتاده است. آخرین سوپرخودرو شرکت مازراتی به سال 2004 و مدل MC12 باز می‌گردد که بر پایه فراری انزو تولید شده بود.

شرکت مادر مازراتی یعنی فیات کرایسلر در سال 2016 میلادی با عرضه 90 درصد سهام فراری در بورس نیویورک و میلان دیگر کنترل کننده اصلی فراری به شمار نمی‌رود با این وجود نمی‌توان همکاری بسیار نزدیک فراری و مازراتی در تولید این سوپرخودرو را انکار کرد.

با این وجود شرکت سازنده اعلام کرده که در بخش‌های کلیدی به طور کامل با اتکا بر مهندسی خود این سوپرخودرو را طراحی کرده و قصد دارد تا با آن در مسابقات اتومبیل رانی نیز شرکت کند.

پیش از این مازراتی برنامه داشت تا یک خودروی اسپرت 2 نفره تمام الکتریکی با نام آلفیری را تولید کند اما برنامه‌های این شرکت به کلی تغییر کرده است و MC20 پرچمدار محصولات جدید این شرکت خواهد بود. در سال 2021 میلادی نیز مدل کانورتیبل آن عرضه خواهد شد.

مازراتی MC20 از شاسی تمام فیبرکربنی بهره خواهد برد که تشابهات زیادی با شاسی آلفارومئو 4C دارد. تولید این مدا توسط آلفارومئو متوقف شده است. این شاسی فیبرکربنی تنها 65 کیلوگرم وزن دارد.

موتور V6 توربوشارژر شده با حداکثر قدرت 600 اسب بخار نیرو رسان این مدل خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های این اسپرت ساز ایتالیایی نیز می‌توان به تولید یک خودرو اسپرت 2 نفره هیبریدی و فیس‌لیفت مدل‌های سدان و شاسی بلند موجود اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی