ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

طراحی نانوذراتی که توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با تومورها را بالا می‌برند

یکی از روش‌های درمان سرطان تحریک سیستم ایمنی بدن برای حمله به تومور است، ولی اغلب تومورها سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند بنابراین از این روش نمی‌توان در همه بیماران استفاده کرد. حال محققان MIT ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

یکی از روش‌های درمان سرطان تحریک سیستم ایمنی بدن برای حمله به تومور است، ولی اغلب تومورها سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند بنابراین از این روش نمی‌توان در همه بیماران استفاده کرد. حال محققان MIT نانوذراتی را طراحی کرده‌اند که سیستم ایمنی را تحریک کرده و توانایی آن در هدف قرار دادن تومورها را بالا می‌برند.

محققان MIT روشی ابداع کرده‌اند که اثربخشی یکی از روش‌های ایمنی درمانی سرطان را تقویت می‌کند. آن‌ها نشان دادند که درمان موش‌ها با داروهایی به نام «مهارکننده‌های وارسی ایمنی» (Checkpoint Inhibitors) همراه با نانوذرات، نسبت به درمان آن‌ها با مهارکننده وارسی ایمنی اثربخشی بیشتری دارد. محققان می‌گویند به کمک این روش می‌توان درصد بیشتری از بیماران سرطانی را درمان کرد.

استفاده از نانوذرات برای تحریک بیشتر سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان
تصویر گرفته شده از نانوذرات با میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM) که محققان از آن‌ها برای تحریک بیشتر سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان استفاده کردند.

پژوهشگران روشی برای ارسال و بسته بندی قطعات کوچک DNA ابداع کرده‌اند که واکنش سیستم ایمنی به تومورها را افزایش داده و با ایجاد اثر هم افزایی، اثربخشی مهارکننده‌های وارسی ایمنی را بالا می‌برد. محققان با استفاده از این روش درمانی ترکیبی موفق شدند رشد تومور سرطانی در موش‌ها متوقف کنند.

محققان همچنین به کمک این روش توانستند سیستم ایمنی بدن موش برای هدف قرار دادن تومورهای دیگری که در بدن پخش شده بودند را نیز تحریک کنند. محققان در دو طرف بدن موش‌ها دو تومور قرار دادند و سپس مهارکننده وارسی ایمنی را در تمام بدن موش پخش کردند ولی نانوذرات را فقط به درون یکی از تومورها تزریق کردند. محققان متوجه شدند داروی ترکیبی آن‌ها سلول‌های T را به گونه‌ای فعال کرده که قابلیت حمله کردن به تومور دوم را هم پیدا کرده‌اند.

محققان قصد دارند در قدم بعدی آزمایش‌های ایمنی را روی نانوذرات انجام دهند و امیدوارند با توسعه بیشتر این روش درمانی بتوانند بیمارانی را درمان کنند که تومورهای آنان به داروهای مهارکننده وارسی ایمنی واکنش نشان نمی‌دهند.

MIT
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی