ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز تولید انبوه اولین پنل سازگار با دوربین سلفی زیر نمایشگر

در سال‌های اخیر چندین کمپانی در زمینه توسعه دوربین سلفی زیر نمایشگر مشغول فعالیت بوده‌اند و حالا شرکت چینی «Visionox» خبر از آغاز تولید انبوه اولین نمایشگر با پشتیبانی از این فناوری داده است. با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در سال‌های اخیر چندین کمپانی در زمینه توسعه دوربین سلفی زیر نمایشگر مشغول فعالیت بوده‌اند و حالا شرکت چینی «Visionox» خبر از آغاز تولید انبوه اولین نمایشگر با پشتیبانی از این فناوری داده است.

با وجود پیشرفت‌های زیاد در این حوزه، برای اولین بار یک شرکت تولید انبوه صفحه نمایش برای دوربین سلفی زیر نمایشگر را شروع کرده است. نمایشگر OLED مورد استفاده برای این دوربین ساختار پیکسلی جدید دارد و از مواد بسیار شفاف، چیدمان ویژه پیکسل‌ها و مدار جدید بهره می‌برد.

به لطف این نوآوری‌ها، دوربین سلفی زیر نمایشگر تقریبا غیرقابل تشخیص است. تفاوت روشنایی، رنگ و زاویه دید میان بخش شفاف و سایر قسمت‌های صفحه نمایش وجود ندارد. اولین گوشی هوشمند با این فناوری در آینده نزدیک از راه می‌رسد، البته هنوز سازنده این دستگاه مشخص نشده است.

اوپو یکی از شرکت‌هایی است که علاقه زیادی به تولید گوشی هوشمند با دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد و در گذشته نیز نمونه آزمایشی چنین محصولی را به نمایش گذاشت. این شرکت در زمان نمایش دستگاه خود اعلام کرد که به علت مشکلات تولید، نمی‌تواند آن را به صورت انبوه وارد بازار کند. حالا که Visionox به راه‌حل مشکلات دست پیدا کرده، شاید اوپو اولین دستگاه با این ویژگی را معرفی کند.

هدف اصلی از تولید نمایشگر OLED شفاف، پنهان کردن دوربین زیر آن است. با توجه به این موضوع، این شرکت از یک درایور مخصوص استفاده کرده که ظاهرا تداخل میان صفحه نمایش که دوربین را پوشش می‌دهد و سنسورها را کاهش می‌دهد.

دوربین سلفی زیر نمایشگر

با وجود تولید انبوه این نمایشگر، هنوز الگوریتم‌های موردنیاز این فناوری کامل نشده‌اند و در آینده نزدیک این شرکت به چنین هدفی دست پیدا خواهد کرد. باید منتظر بمانیم تا شرکت‌ها به سراغ استفاده از این فناوری بروند و به تدریج گوشی‌های مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر را وارد بازار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    بسیار عالیست چیه ایم وسط نمایگر رو سوراخ میکنید

مطالب پیشنهادی