ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیرساخت 5G
تکنولوژی

احتمال جایگزینی فناوری‌های سامسونگ با هواوی در زیرساخت 5G بریتانیا

دولت بریتانیا در پی تصمیم به کنار گذاشتن هواوی از زیرساخت‌های ارتباطی، در حال مذاکره با سامسونگ و NEC برای جایگزینی این شرکت است. بریتانیا از حدود ۲ دهه قبل از تجهیزات ارتباطی هواوی از جمله ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

دولت بریتانیا در پی تصمیم به کنار گذاشتن هواوی از زیرساخت‌های ارتباطی، در حال مذاکره با سامسونگ و NEC برای جایگزینی این شرکت است.

بریتانیا از حدود ۲ دهه قبل از تجهیزات ارتباطی هواوی از جمله زیرساخت‌های شبکه 3G و 4G بهره برده و حدود یک سوم از زیرساخت 5G خود را نیز از این شرکت تامین کرده. با این وجود «بوریس جانسون» ظاهرا تحت فشارهای آمریکا برای کنار گذاشتن هواوی به بهانه جاسوسی برای دولت پکن، از وزرای خود خواسته مقدمات حذف کامل محصولات این شرکت از شبکه ارتباطی را فراهم کنند.

پیش از این اپراتور سلولی BT استفاده از تجهیزات اریکسون را کلید زده و O2 هم قراردادی را با نوکیا امضا کرده است اما برای پر کردن کاملا خلا عظیمی که در این شبکه‌ها ایجاد می‌شود، دولت با کمپانی‌های بزرگی نظیر سامسونگ و NEC وارد مذاکره شده است.

زیرساخت 5G

در حال حاضر تنها هواوی، نوکیا و اریکسون توانایی ارائه تجهیزات شبکه سراسری را دارند. اپراتور BT و «ودافون» برای غلبه بر این مشکل به پشتیبانی از استانداردهای باز  O-RAN روی آورده‌اند تا امکان استفاده از قطعات شرکت‌های دیگر مثل ابزارهای شبکه LTE و 5G سامسونگ نیز فراهم شود.

سامسونگ با شبکه‌های ارتباطاتی بیگانه نیست. این شرکت بیشترین تعداد پتنت‌های ثبت شده 5G در دنیا دارد و اخیرا رکورد بالاترین سرعت پهنای باند را با ۸.۵ گیگابیت در ثانیه ثبت کرده است. سامسونگ برای بهبود فناوری نسل پنجم با شرکت‌های Xilinx، NetLiner و «مارول» وارد همکاری شده و ابزارهایش را در اختیار شرکت‌های مخابراتی ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و تایوان قرار داده است.

علاوه بر بریتانیا ژاپن، نیوزیلند و تایوان هم قصد قطع همکاری با هواوی در زمینه 5G را دارند. بوریس جانسون اخیرا طرحی را برای تشکیل گروهی شامل ۱۰ کشور به آمریکا پیشنهاد کرده که هدف از آن کاهش وابستگی به فناوری کمپانی چینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    خیلی هم عالی.حداقل تا الان کشور کره وارد حاشیه نشده و میشه گفت که صادقانه عمل میکنه کاملا برخلاف چین

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    سامسونگ بهترین برند در عرضه تکنولوژی بخصوص در موبایل,همچنان بی رغیب

  • آریا
    آریا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    بسیار عالی. دست چین رو باید از دنیا قطع کرد

  • کامی خان
    کامی خان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

    خوشحال شدم?

مطالب پیشنهادی