ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشکیل باشگاه 5G از کشورهای متحد؛ راهکار تازه بریتانیا برای کاهش وابستگی به هواوی

بریتانیا از مذاکره با آمریکا برای تشکیل گروهی شامل ۱۰ کشور خبر داده که با توسعه زیرساخت شبکه 5G وابستگی آنها به فناوری هواوی را کاهش می دهند. بریتانیا تا چند ماه قبل همکاری نزدیکی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

بریتانیا از مذاکره با آمریکا برای تشکیل گروهی شامل ۱۰ کشور خبر داده که با توسعه زیرساخت شبکه 5G وابستگی آنها به فناوری هواوی را کاهش می دهند.

بریتانیا تا چند ماه قبل همکاری نزدیکی را با هواوی برای استفاده از فناوری های نسل پنجم شبکه داشت اما در روزهای اخیر با چرخشی آشکار مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفت است. هفته گذشته « بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا از مقامات رسمی خواست تا مشارکت هواوی در توسعه زیرساخت شبکه 5G بریتانیا را تا سال ۲۰۲۳ به صفر برسانند.

این کشور حالا هم از مذاکراتی با آمریکا خبر داده که احتمالا به تشکیل باشگاهی از کشورهای غربی و متحدان آسیایی آنها منجر می شود که روی توسعه زیرساخت 5G تمرکز خواهند کرد. به گفته تایمز در گروه موسوم به «D10» احتمالا کره جنوبی، هند و استرالیا هم حضور خواهند داشت.

با توجه به بالا گرفتن تنش ها بین پکن و واشنگتن بر سر شیوع کرونا، این موضع ماه آینده و در اجلاس کشورهای عضو G7 به میزبانی آمریکا احتمالا به یکی از بحث اصلی تبدیل خواهد شد. دولت ترامپ پیش از این آشکارا از کشورهای هم پیمان به ویژه بریتانیا خواسته از بکارگیری فناوری هواوی در شبکه های ارتباطی خود پرهیز کنند.

لندن تا پیش از این به واسطه قیمت پایین و کارایی بالای تجهیزات شرکت چینی به استفاده از آن راغب بود و حتی ۳۵ درصد از زیرساخت ضروری خود بر پایه آن بنا کرده حالا اما تصمیم گرفته اند تا ۳ سال دیگر دست هواوی را از این شبکه کوتاه کنند. یکی از سخنگویان دولت انگلیس تلاش این کشور برای یافتن جایگزین هایی برای هواوی را تایید کرده است. از اصلی ترین گزینه های  می توان به اریکسون سوئد و نوکیا اشاره کرد اما جایگزین کردن کاملا آنها با هواوی هزینه بسیار سنگینی را به دولت تحمیل خواهد کرد، آن هم در شرایطی که کرونا لطمه سنگینی به اقتصاد این کشور زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    هوراااااااا

  • HOSSIEN
    HOSSIEN | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    اتحادیه اروپا باید قبلا به فکر این میفتاد که شرکت های حوزه تکنولوژی رو حمایت کنه ، نه الان که به زور و اجبار میخوان جایگزین برای هواوی انتخاب کنن ، اگه قبلنا از نوکیا ، اریکسون ، زیمنس ... حمایت میشد الان تکنولوژی اونا هم پای هواوی بود و دیگه نیازی نبود شرکت های تکنولوژی چینی وارد اروپا بشن

    • آریا
      آریا | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

      تکنولوژی اروپا و امریکا از هواوی بالاتره ولی هر کاری کنند نمی تونند با هزینه پایین شرکتهای چینی رقابت کنند.
      چون چین باز سیستم بردگی و یوان ارزان تولید میکنه.

      • HOSSIEN
        HOSSIEN | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

        عزیز مسئله قیمت نیست ، 5g هواوی خیلی بهتر و سریعتر و ارزونتر از بقیه شرکت هاست

  • mobin34
    mobin34 | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    معلوم نیست آمریکا چیکارشون کرده اینقدر نظرشون عوض شده?
    "ولی ایدشون جالبه برای کاهش وابستگیشون به هوآوی امیدوارم برای عملیاتی کردنش با هم متحد باشند"
    تو ایران که مهم نیست اون مسئله چی باشه در هرصورت اگر بخوان چنین طرح هایی رو انجام بدن جماعت زیادی بلافاصله حاضر میشن که این ایده رو نقد و مثلا تحریم کنن !

مطالب پیشنهادی