ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجمع سالانه همکاران سیستم: جزئیات عملکرد مالی سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹

مجمع عمومی سالانه همکاران سیستم امروز (۲۵ خرداد) با حضور سهام‌داران این شرکت برگزار شد. «فرید فولادی»، مدیرعامل همکاران سیستم، گزارشی از دستاوردهای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

مجمع عمومی سالانه همکاران سیستم امروز (۲۵ خرداد) با حضور سهام‌داران این شرکت برگزار شد. «فرید فولادی»، مدیرعامل همکاران سیستم، گزارشی از دستاوردهای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد و نهایتا تصویب شد تا سود ۱۰۰ تومانی به ازای هر سهم در میان سهام‌داران توزیع شود.

آمارهای مالی مهم در گزارش همکاران سیستم

مدیرعامل همکاران سیستم اعلام کرد که درآمد شرکت اصلی در سال ۹۸ به ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با سال ۹۷ (۱۳۳ میلیارد تومان) ۶۲ درصد رشد داشته است. سود عملیاتی این شرکت نیز ۷۵ درصد رشد را تجربه کرد و به ۱۴۵ میلیارد تومان (در برابر ۸۳ میلیارد تومان دوره قبل) رسید. در این میان هزینه عملیاتی شرکت اصلی نیز ۳۸ درصد افزایش داشته و از ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۶۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

فولادی همچنین اعلام کرد که همکاران سیستم ۱۸ درصد مشتریان خود را افزایش داده است. او گفت که تعداد مشتریان همکاران سیستم از مرز ۶۱ هزار مشتری عبور کرده است.

اما کل درآمدهای همکاران سیستم در سال ۹۸ از چه حوزه‌هایی به دست آمده‌اند؟ با ۱۴۰ میلیارد تومان درآمد ، بخش پشتیبانی ۴۳ درصد از درآمدهای همکاران سیستم را به ارمغان آورده است اما بخش بزرگ بعدی به درآمد نرم افزار با سهم ۳۸ درصدی می‌رسد که معادل ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

از سوی دیگر در نمودار فوق می‌توان دید که راهکاران ابری هنوز در ابتدای راه است و حدود ۱ درصد از درآمدهای همکاران سیستم یعنی ۳.۹ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اما نکته اینجاست که این سرویس، بیشترین رشد را با ۲۸۸ درصد رشد به خود اختصاص داده است.

همکاران سیستم همچنین پیش‌بینی خود از درآمد سال ۹۹ را بیان کرد. فولادی اعلام کرد که همکاران سیستم پیش‌بینی می‌کند درآمد عملیاتی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشدی ۴۰ درصدی داشته باشد.

ورود سپیدار به بورس

سپیدار و دشت، نرم‌افرازهای بعدی بودند که مدیرعامل همکاران سیستم به آن‌ها اشاره کرد. فولادی با اشاره به جایگاه سپیدار و رشد ۶۸ درصدی فروش آن در سال ۹۸ اعلام کرد که سپیدار به زودی وارد بورس خواهد شد: «سپیدار با برند خوش‌نام و معتبری که در بازار ایجاد کرده است؛ هم‌چنان روند رشد صعودی را طی می‌کند و آینده‌ی درخشانی پیش روی این شرکت است. مایلم این خبر خوش را هم اعلام کنم که سپیدار به‌زودی وارد بورس می‌شود.»

به گفته‌ی فولادی سپیدار افزون‌بر رشد شاخص‌های فروش و جذب مشتری، سال گذشته سیستم‌های مدیریت تردد و پخش خود را به همراه امکانات موبایل به بازار عرضه کرده است.

راهکاران ابری؛ یک استراتژی اصلی

در سال‌های اخیر خدمات ابری تبدیل به مرکز توجه همکاران سیستم شده‌اند. این شرکت اعلام کرده است که همه سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود را به مرور زمان در فضای ابری عرضه می‌کند.

فولادی با اشاره به اینکه راهکاران ابری یکی از خطوط استراتژیک برای همکاران سیستم است اعلام کرد که این راهکار مبتنی بر رایانش ابری، با استقبال قابل‌توجهی از سمت بازار روبه‌رو است و در سال گذشته درآمد از محل فروش این نرم‌افزار ۲۸۸ درصد رشد داشته است. برنامه‌ی راهکاران ابری در سال ۹۹ هم این است که شبکه فروش را توسعه داده و مشتریانش را ۲ برابر سال ۹۸ افزایش دهد.

فولادی گفت که در زمانه‌ای که سخت‌افزار بسیار گران اما به شدت نایاب شده است، راهکاران ابری می‌تواند به کمک شرکت‌ها بیاید و رشد بیشتری در آینده برای آن قابل تصور است: «یکی از مزیت‌های مهم این راهکارها کاهش هزینه‌های تامین و نگهداشت سخت‌افزار است که در شرایط کنونی پرداخت این هزینه‌ها نسبت به گذشته سخت‌تر هم شده است. این راهکار برای مشتریان کاملا به‌صرفه است.»

به گفته فولادی در سال ۹۸ راهکاران ابری بیشتر از ۷۰۰ مشتری داشته و ۳ هزار کاربر دارد که در هر زمان و از هر نقطه‌ای، می‌توانند به سیستم وصل شوند: «از هر دو مشتری جدیدی که به همکاران سیستم اضافه می‌شود، یک مشتری راهکاران ابری را انتخاب می‌کند.»

در این میان فولادی به تاسیس شرکت «ابرآمد» در پاییز ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: «ابرآمد عرضه‌کننده‌ی خدمات جدید در بخش‌های زیرساخت‌های ابری است و «بسته‌ی دورکاری» که به تازگی از سوی این شرکت به بازار عرضه شده، شامل مجموعه‌ای از ابزارهای ضروری برای ایجاد یک ساختار دورکار مبتنی بر رایانش ابری است.»

ایجاد یک مارکت‌پلیس: «بازار همکاران سیستم»

فولادی با اشاره به برنامه فرایار در سال ۹۹، اعلام کرد که در سال گذشته به نیاز بیشتر از ۲۸۰ مشتری پاسخ داده شده است و حالا بستری به نام «بازار» طراحی شده که به زودی برای عموم رونمایی خواهد شد. فولادی در رابطه با این مارکت پلیس گفت: «در این بستر شرکت‌های IT هم می‌توانند نرم‌افزار تولید کنند و آن را به راهکاران اضافه کنند.»

اما در این میان خود راهکاران هم در سال ۹۸ رشد قابل توجهی داشته است. ۱۹۱ میلیارد تومان فروش که ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد، عبور از مرز ۴۹۰۰ مشتری و ۱۲۵ هزار کاربر از آمارهای مهم راهکاران در سال ۹۸ بودند. مدیرعامل همکاران سیستم همینطور گفت که بیش از ۶۰۰ شرکت از مشتریان همکاران سیستم، سیستم‌هایشان را به راهکاران ارتقاء داده‌اند.

راهکاران بخش عمومی

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه، از عرضه‌ی «راهکاران بخش عمومی» برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی خبر داد. فولادی گفت که مزیت مهم این راهکار، این است که به سازمان‌های دولتی کمک می‌کند تا مجموعه‌ی سازمان و ادارات‌شان را به شکل متمرکز مدیریت کنند: «در پایان سال ۹۹ همه‌ی آن‌چه سازمان‌های دولتی در بک‌آفیس به آن نیاز دارند را در سبد محصولی‌مان خواهیم داشت.»

سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک

فولادی در بخش دیگری از این رویداد، به رویکرد ایجاد شبکه‌ی شرکای استراتژیک با هدف پوشش گسترده‌تر بازار و پاسخ‌گویی کامل‌تر به نیازهای مشتریان اشاره کرد. به گفته‌ی فولادی در این راستا در سال گذشته، علاوه بر شراکت در تاسیس شرکت ابرآمد، همکاران سیستم ۴ شرکت استانی به نام هم‌‌پیمان تاسیس کرده است:

«شرکت‌های هم‌پیمان، شریک تجاری همکاران سیستم هستند و با بازارگشایی پرقدرت‌تر در استان‌ها می‌توانند شبکه‌ی خدمت‌رسانی همکاران سیستم را گسترش دهند.»

در این میان فولادی به سرمایه‌گذاری در شرکت سرونو و در اختیار گرفتن بخشی از سهام این شرکت اشاره کرد؛‌ اتفاقی که باعث شده تا نرم‌افزار CRM به سبد محصولات همکاران سیستم اضافه شود.

هدف سال ۹۹: به روز رسانی تکنولوژی محصولات

مدیرعامل همکاران در پایان مجمع اعلام کرد که یکی از اهداف و نقاط تمرکز همکاران سیستم در سال ۹۹ به‌روزآوری تکنولوژی محصولات این شرکت‌ است. او گفت که به کمک یک تیم متخصص در شش‌ماهه دوم سال ۹۸، زیرساخت‌های شرکت برای این کار آماده شده‌اند و ظرف امسال و سال آینده، محصولات‌ به زیرساخت جدید انتقال پیدا می‌کنند:

«این تغییر تجربه‌ی متفاوتی را برای مشتریان و کاربران سیستم‌هایمان ایجاد خواهد کرد. این تکنولوژی‌ها مسیر توسعه‌‌ی محصولات‌مان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی