ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمریکا تحریم‌های هواوی را کاهش داد؛ صدور مجوز برای توسعه استانداردهای 5G

دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته در تحریم‌های هواوی کمی تخفیف دهد. وزارت بازرگانی این کشور به کمپانی‌ها امکان مشارکت در توسعه استانداردهایی که هواوی در آن‌ها نقش دارد مانند شبکه 5G، هوش مصنوعی و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۹

دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته در تحریم‌های هواوی کمی تخفیف دهد. وزارت بازرگانی این کشور به کمپانی‌ها امکان مشارکت در توسعه استانداردهایی که هواوی در آن‌ها نقش دارد مانند شبکه 5G، هوش مصنوعی و خودروهای خودران را می‌دهد.

چنین اقدامی چندان تعجب برانگیز نیست چرا که به گفته وزیر بازرگانی آمریکا، «ویلبر راس» این کشور نمی‌خواهند رهبری در نوآوری جهانی را واگذار کند. بر اساس گزارش‌ها، چنین تصمیمی ماه گذشته گرفته شده اما تا به امروز منتظر کسب تاییدیه بوده و هم اکنون رسما اعلام شده است.

با وجود چنین مجوزی، مقامات به شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که همچنان نمی‌توانند فناوری‌های خود را با هدف استفاده‌های تجاری با هواوی به اشتراک بگذارند و تنها باید در ایجاد استانداردها با آن همکاری داشته باشند.

هواوی

این تصمیم دولت برای بسیاری از شرکت‌های آمریکایی خوشایند خواهد بود چرا که پس از تحریم هواوی توسط دولت دونالد ترامپ، این سوال برای بخش فناوری این کشور ایجاد شد که آیا می‌تواند برای شکل‌گیری استانداردهای مهم با این شرکت همکاری کند یا خیر. موضع اخیر دولت، عدم اطمینانی که در ماه‌های گذشته روی کسب و کارهای آمریکایی سایه انداخته بود را برطرف می‌کند.

جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا قربانیان زیادی داشته که یکی از بزرگترین آن‌ها، هواوی است. این سازنده تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند بیش از یکسال است که توسط دولت ترامپ تحریم شده و علاوه بر سرویس‌ها و فناوری‌های آمریکایی، در آینده دیگر امکان خرید چیپ از شرکت‌هایی مانند TSMC را نیز نخواهد داشت.

عدم تامین چیپست به همراه عدم امکان استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات هواوی باعث شده که فروش آن کاهش پیدا کند، البته در ماه آوریل با شکست سامسونگ توانسته برای اولین بار تبدیل به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان شود که یک موفقیت بزرگ برای یک شرکت تحت تحریم است. هواوی محصولات جدید خود را با سرویس HMS وارد بازار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    بعد اینکه دید هواووی شدپرفروشترین با وجود تحریم های آمریکا برای اینکه ضایع نشه
    داشت اکوسیستم خودش رو هم کاملا مستقل از گوگل می‌ساخت، ترامپ ضایع

  • آریا
    آریا | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    شل کن سفت کن چیه راه انداختن. سفت بگیر شرش رو کم کن

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      باشه فقط بخاطر توو?????

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      بنظرم خودتم لایک نزدی

مطالب پیشنهادی