ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان اکس‌تریل 2021 معرفی شد؛ پوست‌اندازی کامل کراس‌اوور محبوب ژاپنی‌ها

شرکت نیسان از نسل چهارم کراس‌اوور محبوب و پرفروش اکس‌تریل (X-Trail) رونمایی کرد. این نسل بر اساس همان فرمول موفق و آشنای سه نسل قبلی ساخته شده و بنا به گفته نیسان ایمنی، عملکرد و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرکت نیسان از نسل چهارم کراس‌اوور محبوب و پرفروش اکس‌تریل (X-Trail) رونمایی کرد. این نسل بر اساس همان فرمول موفق و آشنای سه نسل قبلی ساخته شده و بنا به گفته نیسان ایمنی، عملکرد و راحتی استفاده از آن بهتر از همیشه خواهد بود. اکس‌تریل که در ایالات متحده با نام روگ (Rogue) شناخته می‌شود، بسیار پرطرفدار است، طوری که طبق آمار این کراس‌اوور کامپکت سال گذشته توانسته به عنوان سومین خودروی پرفروش در کلاس خود دست پیدا کند.

با بازنگری‌هایی که نیسان در نمای بیرونی و داخلی اکس‌تریل 2021 انجام داده‌، چهره این کراس‌اوور متمایزتر و کابین آن نیز بروزتر، راحت‌تر و مدرن‌تر از قبل شده است.

مثل برخی از کمپانی‌های رقیب، نیسان نیز ظاهرا به جلوپنجره بزرگ و حجیم علاقه‌مند شده، چرا که در اکس‌تریل 2021 جلوپنجره اختصاصی این شرکت - موسوم به V-Motion – رشد ابعاد زیادی داشته و نمای روبرو را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. ساختار دو تکه چراغ‌های اصلی دیگر نکته‌ای است که در این نما جلب توجه می‌کند.

در اکس‌تریل 2021 آینه‌های جانبی به روی درها منتقل شده‌اند

دامنه تغییرات در نمای عقب نیز گسترده است و شباهت چندانی بین نسل جدید و قبلی مشاهده نمی‌شود. به دلیل ترکیب انواع خطوط تیز با تورفتگی‌ها و حجم‌های بعضا اغراق‌آمیز، این نما عضلانی از آب درآمده و حس قدرت را به بیننده القا می‌کند.

اگر چه اخیرا اکثر خودروسازان ترجیح می‌دهند نسل جدید محصولات خود را با ابعادی بزرگ‌تر راهی بازار کنند، اما نیسان از این قاعده پیروی نکرده و اکس‌تریل 2021 از لحاظ فاصله محوری 2.54، از لحاظ ارتفاع سقف 53.3 و از لحاظ طول 43.2 میلی‌متر از نسل پیشین خود کوتاه‌تر است.

نیسان اکس‌تریل 2021 بر مبنای پلتفرم CMF-C/D توسعه یافته است

با وجود کاهش فاصله محوری، فضای پای سرنشینان عقب در اکس‌تریل 2021 به اندازه 15.24 و فضای سر آنها به اندازه 17.78 میلی‌متر بیشتر شده است. در عوض صندلی‌های ردیف سوم حذف شده و امکان حمل بیش از 5 نفر سرنشین دیگر میسر نیست، ضمن اینکه ظرفیت قسمت بار از 1112 لیتر (39.3 فوت مکعب) به 1033 لیتر (36.5 فوت مکعب) کاهش یافته است.

البته در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 2098 لیتر می‌رسد که در مقایسه با رقم 1982 لیتری مربوط به نسل قبل بیشتر است. با چنین اعدادی اکس‌تریل 2021 پس از هوندا CR-V و تویوتا RAV4 بیشترین ظرفیت حمل بار را در کلاس خود دارد.

نیسان وعده داده به لطف بازنگری‌های کلی در شاسی و بهره‌گیری از سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در محور عقب، اکس‌تریل یا همان روگ 2021 لذت رانندگی مطلوبی را ارایه خواهد کرد.

نیسان اکس‌تریل 2021 در داخل کابین نیز تا حد زیادی متحول شده و اکنون شاهد استفاده از یک نمایشگر 8 اینچی نیمه‌ایستاده در قسمت میانی داشبورد هستیم. این نمایشگر استاندارد با اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری دارد. برای افرادی که به دنبال نمایشگر بزرگ‌تری هستند، نیسان نمونه 9 اینچی با رزولوشن بالاتر را پیشنهاد می‌کند. این نمایشگر هم دارای سیستم مسیریاب داخلی بوده و برای پکیج‌های SL Premium و Platinum قابل انتخاب است.

تریم‌های میان‌رده و پایین‌رده از اکس‌تریل 2021 به جای نمایشگر 5 اینچی سابق حالا از نمایشگر 7 اینچی در پشت فرمان سود می‌برند. نیسان نمایشگر 12.3 اینچی کاملا دیجیتال را هم برای مدل‌های Platinum کنار گذاشته است؛ این مدل‌ها دارای هداپ دیسپلی 10.8 اینچی نیز هستند.

کنسول میانی نسل جدید اکس‌تریل اینک حالت صاف‌تری داشته و میزبان دسته‌دنده‌ای کوتاه‌تر همراه با دو جالیوانی، ترمز دستی الکترونیکی و دکمه گردان انتخاب حالت رانندگی است. در محل تلاقی کنسول میانی و داشبورد، دکمه استارت، پد شارژ بی‌سیم و همچنین خروجی‌های USB-C و USB-A قرار دارند که به منظور اتصال یا شارژ لوازم دیجیتال تعبیه شده‌اند.

همانند سایر محصولات نیسان، تریم Platinum پرچمدار خانواده اکس‌تریل است. پوشش چرم برنزی با طرح الماسی شکل، سیستم رانندگی نیمه خودکار پروپایلوت با Navi-Link، سیستم کنترل حرکت خودرو، اپل کارپلی بی‌سیم، شارژ وایرلس، نورپردازی زیبا و سیستم صوتی Bose با 10 اسپیکر از جمله مشخصات این تریم هستند.

سیستم پروپایلوت نیسان حالا به راداری با برد بیشتر و دوربین با میدان دید وسیع‌تر مجهز بوده و می‌تواند ضمن حفظ بهتر خودرو در بین خطوط، عابرین پیاده را نیز تشخیص دهد.

سیستم کنترل حرکت خودرو (Vehicle Motion Control) که در اکس‌تریل برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته، با همکاری سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها، هر کدام از چرخ‌ها را به صورت مستقل مدیریت می‌کند. به گفته مدیر بخش تحقیق و توسعه نیسان در ایالات متحده، این سیستم جهت حرکت، شتابگیری و ترمزگیری را همواره پایش نموده و با پیش‌بینی حرکات بعدی راننده، سواری نرم و هدلینگ بهتری را برای اکس‌تریل/روگ 2021 به ارمغان می‌آورد.

نیسان وظیفه تامین نیروی نسل چهارم اکس‌تریل را بر عهده موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر جدید گذاشته است. این موتور حامل کد PR25DD بوده و با همکاری گیربکس CVT جدیدی که در آلتیمای 2019 معرفی شد، چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند. خروجی این موتور 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است.

خودروساز ژاپنی حداکثر میزان مصرف سوخت اکس‌تریل دیفرانسیل جلو را در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب 9، 6.9 و 8.1 لیتر برآورد کرده، این ارقام برای نسخه دو دیفرانسیل 9.4، 7.3 و 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده‌اند. آنطور که نشریه موتورترند گزارش کرده، این کراس‌اوور توانایی کشش تنها 612 کیلوگرم وزن را دارد که در کلاس خود بدترین است.

تنوع رنگ و امکان سفارش رنگ بدنه و سقف متفاوت از تدابیر نیسان برای جلب توجه هر چه بیشتر مشتریان به سمت اکس‌تریل جدید است.

گفتنی است اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فروش اکس‌تریل/روگ 2021 از پاییز امسال شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    شاسی زیر ۲۰۰ اسب بدرد نمی خوره :(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی