ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خانه شناور با قابلیت تولید برق از نور خورشید و آب باران

دو شرکت در همکاری با یکدیگر خانه‌هایی با قابلیت شناور شدن روی آب طراحی کردند. این خانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی مقاومت در برابر اثرات منفی تغییرات اقلیمی از جمله بالا آمدن سطح ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

دو شرکت در همکاری با یکدیگر خانه‌هایی با قابلیت شناور شدن روی آب طراحی کردند. این خانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی مقاومت در برابر اثرات منفی تغییرات اقلیمی از جمله بالا آمدن سطح آب را داشته و مصرف انرژی بهینه تری دارند.

استودیوی طراحی «Grimshaw» و شرکت تولیدی «Concrete Valley» در همکاری با یکدیگر خانه‌های شناور با مصرف انرژی بهینه ساخته‌اند. این خانه‌ها در کارخانه و از به هم پیوستن چندین قسمت ساخته می‌شوند. این روش تولید هزینه ساخت را پایین آورده و به خریدار اجازه می‌دهد تا خانه را مطابق با سلیقه شخصی سازی کند.

خانه‌های مورد بحث در کارخانه‌های شرکت هلندی Concrete Valley مونتاژ شده و به شکل آماده به آدرس خریدار منتقل می‌شوند. شرکت Grimshaw می‌گوید ساخت خانه در کارخانه میزان مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد چون دیگر نیازی به ساخت و ساز در محل نیست.

مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست، دو فاکتور مهمی هستند که طراحان در فرایند طراحی خانه شناور به آن‌ها توجه کرده‌اند. به گفته طراحان با خرید این خانه‌ها می‌توان از خطر سیل که به خاطر تغییرات اقلیمی و بالا آمدن سطح دریاها شهرها را تهدید می‌کند، در امان بود.

طراحان از آب دریا که زیر خانه جریان دارد برای تنظیم دما و گرمایش و سرمایش استفاده کرده‌اند. در قسمت سقف پنل‌های خورشیدی به کار رفته که در طول روز انرژی خورشید را به الکتریسیته تبدیل و ذخیره می‌کنند. خانه‌ها همچنین توانایی بهره برداری از آب باران برای مواقع اضطراری و قطع برق را دارند. مبدل‌های گرمایی نیز با مصرف برق بسیار کم، انرژی مورد نیاز خانوار را فراهم می‌کنند.

خانه شناور از آب دریا برای سرمایش و گرمایش و از انرژی خورشید و آب باران برای تولید برق استفاده می کند.

طراحان برای کاهش مصرف انرژی هر طبقه را به خوبی عایق بندی کرده‌اند. طبقات پایین تر به خاطر استفاده از سازه‌های بتونی شناور یا پانتونی (Pontoon) و همچنین سایه در طول فصول گرم به طور طبیعی خنک می‌شوند.

خانه‌های ماژولار در حال حاضر در فاز توسعه قرار داشته و نمونه‌های اولیه آن‌ها تولید شده‌اند. شرکت‌های مورد بحث می‌گویند پس از رضایتمندی از کیفیت و مقرون به صرفه بودن خانه‌ها، آن‌ها را به بازار عرضه خواهند کرد.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد سطح دریاها تا ۸۰ سال آینده حدود ۳ فوت (۹۱ سانتی متر) بالا خواهد آمد و میلیون‌ها نفر آواره خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی