ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودرو هیدروژنی جگوار لندرور معرفی می‌شود؛ آینده فرا الکتریکی

خودروهای هیدروژنی با وجود مزایایی که دارند، هنوز نتوانسته‌اند در جلب نظر مثبت مشتریان چندان موفق عمل کنند. با آنکه هیدروژن بیشترین عنصر موجود به شمار می‌رود، ولی به دلیل هزینه بالای استخراج و نبود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

خودروهای هیدروژنی با وجود مزایایی که دارند، هنوز نتوانسته‌اند در جلب نظر مثبت مشتریان چندان موفق عمل کنند. با آنکه هیدروژن بیشترین عنصر موجود به شمار می‌رود، ولی به دلیل هزینه بالای استخراج و نبود زیرساخت‌های لازم، خودروهای هیدروژنی مورد استقبال عموم قرار نگرفته‌اند.

علی‌رغم این مساله، برخی خودروسازان اصرار دارند خودروهای هیدروژنی به خاطر پاک بودن، باید همواره به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای دستیابی به هدف حمل و نقل سبز در نظر گرفته شوند. جگوار لندرور یکی از جدیدترین شرکت‌هایی است که به این جمع پیوسته و اخیرا از آغاز تلاش‌های خود برای ساخت مدل‌های هیدروژنی خبر داده است.

جگوار لندرور خودرو هیدروژنی

بر اساس اسنادی که سایت autoexpress انگلستان به آنها دست یافته، اولین خودروی هیدروژنی جگوار لندرور یک مدل شاسی‌بلند خواهد بود. در توسعه این مدل علاوه‌بر بخش خصوصی، دولت نیز به کمک جگوار لندرور خواهد شتافت.

جگوار لندرور در تولید نخستین مدل هیدروژنی خود با چند شرکت بریتانیایی دیگر از جمله دلتا موتور اسپرت، مارلی اتوموتیو سیستمز و UKBIC همکاری خواهد کرد. تمامی این شرکت‌ها تجربه ساخت قطعات و اجزای پرکاربرد در خودروهای هیدروژنی را در کارنامه دارند. انتظار می‌رود به لطف همکاری با شرکت‌های مذکور و بهره‌گیری مشترک از منابع، گروه جگوار لندرور بتواند مسیر توسعه را سریع‌تر طی کند.

تولید یک خودروی هیدروژنی بخشی از پروژه ژئوس (Project Zeus) و طرح 90 میلیون دلاری دولت انگلستان محسوب می‌شود. هدف اصلی این طرح کاهش میزان آلایندگی صنعت خودرو است.

آنطور که جگوار لندرور اعلام کرده محصول نهایی باید ویژگی‌هایی چون مسافت قابل پیمایش زیاد، سوخت‌گیری سریع، توانایی کشش بار بالا، قابلیت‌های آفرود مناسب و همچنین عملکرد خوب در دماهای پایین را داشته باشد.

جگوار لندرور

در حال حاضر حودروسازانی مثل تویوتا، هوندا و هیوندای-کیا به تولید مدل‌های هیدروژنی مشغول هستند. بد نیست بدانید نسخه هیدروژنی هیوندای توسان اولین مدل پیل سوختی که در مقیاس تجاری تولید شده، به حساب می‌آید. اما اگر بخواهیم از اولین خودروی هیدروژنی خیابانی یاد کنیم، باید از شورولت الکترو ون نام ببریم که در سال 1966 توسط جنرال موتورز ساخته شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی